گوگل برای رقابت با تیک‌تاک، استارتاپ Alter را خریداری کرد
01
نوامبر

گوگل برای رقابت با تیک‌تاک، استارتاپ Alter را خریداری کرد

گوگل به تازگی یک استارتاپ فعال در حوزه هوش مصنوعی به نام Alter را که از هوش مصنوعی به منظور خلق آواتار برای شبکه‌های اجتماعی و برندها بهره می‌برد، خریداری کرد.

این شرکت که در زمینه شکل‌دهی هویت مجازی به شرکت‌ها و تولیدکنندگان فعالیت دارد، طی قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به زیرمجموعه گوگل اضافه شد. بنابر اعلام وب‎‌سایت تک‌کرانچ، این تصمیم گوگل در راستای تلاش‌های این شرکت برای ارتقای محتوای خود و رقابت بهتر با تیک‌تاک اجرایی شد.

هنوز هیچ یک از دو شرکت، جزییاتی را در خصوص این قرارداد اعلام نکرده‌اند. با این حال، برخی از مدیران Allter، پروفایل خود در شبکه اجتماعی لینکدین را به‌روز کردند و از پیوستن به گوگل خبر دادند.
این استارتاپ که مقر آن در در آمریکا و چک واقع شده، کار خود تحت عنوان Facemoji آغاز کرد. پلتفرمی‌که به توسعه‌دهندگان بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها، این امکان را می‌داد تا سیستم‌های آواتار را در محصولات خود تعبیه کنند.

استارتاپ Alter برای شروع به کار خود، حدود ۳ میلیون دلار سرمایه اولیه را از سرمایه‌گذارانی همچون Play Venture، Roosh Ventures و توییتر دریافت کرد. این استارتاپ با گذشت زمان، نام خود را از Facemoji به Alter تغییر داد.

اینکه گوگل چگونه می‌خواهد از این گروه و فناوری Alter برای تقویت خود و رقابت با تیک‌تاک استفاده کند، مشخص نیست. یوتیوب Shorts یکی از سرویس‌هایی است که این شرکت می‌تواند از Alter برای بهبود عملکرد آن استفاده کند.

یوتیوب Shorts در تابستان ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و گوگل در ژوئن گذشته اعلام کرد که حدود ۱.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند.