31
اکتبر

گوگل برای رقابت با تیک‌تاک، استارتاپ ساخت آواتار مبتنی‌بر هوش مصنوعی را خرید

گوگل برای رقابت با تیک‌تاک، استارتاپ ساخت آواتار مبتنی‌بر هوش مصنوعی را خرید

گوگل برای رقابت با تیک‌تاک، استارتاپ ساخت آواتار مبتنی‌بر هوش مصنوعی را خرید:گوگل استارتاپ Alter، شرکت فعال در‌زمینه‌ی ساخت آواتارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی را با پرداخت ۱۰۰ میلیون‌ دلار خرید تا با تیک‌تاک رقابت کند.

گوگل در سکوت خبری، استارتاپ جدیدی خریده است. این استارتاپ Alter نام دارد و در‌زمینه‌ی استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت آواتارهای کاربران رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. به‌‌گزارش انگجت، غول جست‌وجوی اینترنت حدود دو ماه‌ قبل و بدون اعلام خبر رسمی برای خرید استارتاپ مذکور ۱۰۰ میلیون‌ دلار هزینه کرده است.این شرکت چند روز قبل معامله‌ی خرید خود را تکمیل کرد؛ اما اطلاعاتی از جزئیات مالی آن ارائه نداد. گفته می‌شود گوگل استارتاپ Alter را با هدف رقابت با تیک‌تاک خریده است.

  • گزارش مالی گوگل: عملکرد نسبتاً ضعیف یوتیوب و رشد درآمد واحد ابری

Alter فعالیت خود را به‌عنوان پروژه‌ی Facemoji آغاز کرد و پلتفرمی ارائه داد که سایر توسعه‌دهندگان می‌توانستند از آن برای اضافه‌کردن سیستم‌های ایجاد آواتار به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود استفاده کنند. جاناتان اسلیماک، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Alter، اخیراً در حساب لینکدین از شروع موقعیت کاری برای ارائه‌ی خدمات آواتار در گوگل خبر داده است.

گوگل برای رقابت با تیک‌تاک، استارتاپ ساخت آواتار مبتنی‌بر هوش مصنوعی را خرید:اینکه تیم توسعه‌دهنده و فناوری‌های Alter چگونه به گوگل کمک خواهد کرد تا با تیک‌تاک رقابت کند، هنوز دقیقاً مشخص نیست. بخش ویدئوهای کوتاه یوتیوب به‌نوعی عملکرد شبیه به ویدئوهای کوتاه تیک‌تاک را ارائه می‌دهد که اخیراً با استقبال چشمگیر سازندگان محتوا و کاربران مواجه شده است. براساس آمارهای رسمی، بخش یوتیوب Shorts که از تابستان ۲۰۲۱ به‌طور سرتاسری دردسترس عموم کاربران قرار گرفته است، ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.