18
سپتامبر

سیستم‌عامل iOS 17 منتشر شد

سیستم‌عامل iOS 17 منتشر شد


اپل همان‌طور که در جریان رویداد معرفی سری آیفون ۱۵ وعده داده بود، نسخه پایدار iOS 17 و iPadOS 17 را منتشر کرد. این سیستم‌عامل‌ها در اختیار گوشی‌ها و تبلت‌های زیادی قرار می‌گیرند.

اپل از انتشار iOS 17 در 27 شهریورماه خبر داده بود و حالا این سیستم‌عامل منتشر شده است. سیستم‌عامل iOS 17 ویژگی‌های کاربردی مانند NameDrop برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس و Standby برای تبدیل آیفون‌ها به نمایشگر هوشمند دارد.

آیفون‌ها و آیپدهای سازگار با iOS 17 و iPadOS 17

آیفون‌های زیادی از iOS 17 پشتیبانی می‌کنند. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، از نسل دوم آیفون SE گرفته تا سری آیفون 15 با جدیدترین نسخه iOS سازگار هستند. بنابراین صاحبان محصولات زیر می‌توانند آیفون خود را به iOS 17 به‌روزرسانی کنند.



همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نسل پنجم و جدیدتر آیپد مینی، نسل ششم و جدیدتر آیپد، نسل سوم و جدید آیپد ایر، آیپد پرو 10.5 اینچی، تمام نسل‌های آیپد پرو 11 اینچی و نسل دوم و جدیدتر آیپد پرو 12.9 اینچی با iPadOS 17 سازگار هستند.


آموزش دانلود و نصب iOS 17 و iPadOS 17

برای نصب iOS 17 و iPadOS 17 باید به بخش تنظیمات، General و Software Update بروید. احتمالاً در ابتدا قادر به دانلود این سیستم‌عامل‌ها نخواهید بود، چرا که کاربران زیادی به‌دنبال دریافت آن‌ها هستند که این موضوع باعث فشار به سرور و کاهش سرعت دانلود می‌شود؛ بنابراین باید کمی صبور باشید.

پس از دانلود نسخه جدید iOS و iPadOS، تنها کافی است گزینه Install را بزنید و منتظر بمانید. به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه باید شارژ باتری بالایی داشته باشد تا در هنگام فرایند آپدیت خاموش نشود.

در ادامه نگاهی به برخی ویژگی‌های سیستم‌عامل‌‌های جدید اپل داریم.

ویژگی‌های سیستم‌عامل‌های جدید اپل

با iOS 17، صفحه تماس کاربران به ویژگی جدیدی که پوسترها نام دارد، مجهز می‌شود که اطلاعات تماس را با تصاویر جذابی ترکیب می‌کند و هنگام تماس به‌صورت تمام‌صفحه روی آیفون نمایش داده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های جدیدی که در این سیستم‌عامل ارائه شده است می‌توان به رونویسی پیام‌های صوتی اشاره کرد که قبلاً در سری پیکسل 7 گوگل شاهد آن بوده‌ایم. ویژگی دیگر این بخش از سیستم‌عامل اپل Check In نام دارد که از طریق آن می‌توانید موقعیت و وضعیت خود را برای فردی که با او قرار دارید، ارسال کنید.

NameDrop قابلیت دیگری در iOS 17 است که با کمک آن می‌توان تنها با نزدیک‌کردن دو آیفون به یکدیگر، اطلاعات تماس مانند ایمیل و شماره تلفن را بین آن‌ها ردوبدل کرد. همچنین از این طریق می‌توان تصاویر را نیز به دو دستگاه مختلف انتقال داد.

قابلیت Stage Manager برای اولین‌بار در iPadOS 16 پا به عرصه گذاشت که امکان بازکردن آسان و مدیریت هم‌زمان چندین پنجره را روی آیپد فراهم می‌کند. همچنین ویژگی مذکور از اتصال تبلت به نمایشگرهای خارجی پشتیبانی می‌کند. حالا اپل تصمیم گرفته است استیج‌منیجر را بهبود دهد و امکانات بیشتری را به آن اضافه کند که شامل رفع باگ‌های قبلی و انعطاف‌پذیری بیشتر در هنگام جابه‌جایی پنجره‌ها نیز می‌شود.



ویژگی شخصی‌سازی لاک‌اسکرین که اولین‌بار در iOS 16 معرفی شد، اکنون در iPadOS 17 نیز در دسترس قرار دارد. کاربران به‌لطف این قابلیت می‌توانند چندین لاک‌اسکرین مختلف با پس‌زمینه‌های متفاوت را در کنار ویجت‌ها و فونت‌های متنوع ایجاد کنند.