سازمان ملل
06
آوریل

سازمان ملل: اگر همین حالا دست به کار نشویم، مقابله با گرمایش زمین غیرممکن می‌شود

بنابر گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل، جهان نیاز دارد تا میزان گاز‌های گلخانه‌ای را در دهه کنونی به نصف برساند و دنیا برای نیل به این هدف محتاج آن است که به سرعت انرژی‌های پاک را جایگزین کند، از مصرف بی‌رویه بکاهد و با پیاده‌سازی فناوری‌های ویژه، آلودگی کربن دی اکسید را کاهش دهد.

به گفته «هوسانگ لی»، رئیس بخش میان‌دولتی سازمان ملل، ما اکنون بر سر دوراهی قرار داریم، آینده قابل زیست به تصمیم ما بستگی دارد و ما هم به ابزار مورد نیاز برای این کار دسترسی داریم و هم می‌دانیم که چگونه انجامش دهیم.

لازم به ذکر است که شرایط اضطراری کره زمین باعث شده تا صدها نفر از دانشمندان برجسته در زمینه تغییرات آب و هوایی گرد هم بیایند و با سازمان ملل در نگارش این گزارش همکاری کنند. گزارشی که طبق آن وخامت اوضاع به حدی  است که تنها 3 سال برای انجام اقدامات لازم زمان باقی مانده است.

تمامی این دانشمندان اتفاق نظر دارند که اقدامات برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در همه حوزه‌ها بایستی «سریع و ژرف» باشند. لازم به ذکر است گزارش مذکور بر پایه تحقیقاتی نوشته شده که طبق آنها افزایش 1.5 درجه‌ای دمای زمین می‌تواند برای انسان‌ها و حیات وحش کره زمین مخرب باشد.

گزارش سازمان ملل در خصوص گرمایش جهانی

پیشنهادات گزارش سازمان ملل

فناوری‌های مورد نیاز جهت دستیابی به چنین اهدافی همین حالا هم در دسترس ما قرار دارد. هزینه استفاده از انرژی‌های خورشیدی، باد و باتری برای ذخیره انرژی‌های تجدیدپذیر از سال 2010 تاکنون  به میزان 85 درصد کاهش داشته‌اند. همین وضعیت در خصوص خودروهای الکتریکی هم مصداق دارد.

دانشمندان شرکت‌کننده در این گزارش همچنین پیشنهاد می‌کنند برای رسیدن به این اهداف مردم هم باید رفتار خود را تغییر دهند، به عنوان مثال از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی استفاده بیشتری داشته باشند یا از مصرف‌گرایی اجتناب کنند، همچنین سرمایه‌گذاران نیز باید از سمت سوخت‌های فسیلی تغییر جهت دهند.

گزارش سازمان ملل همچنین جایی را برای ادامه استفاده از سوخت‌های فسیلی کنار گذاشته، البته به شرطی که این سوخت‌ها در کنار فناوری‌هایی استفاده شوند که همگام با تغییرات آب و هوایی هستند و قابلیت جذب کربن دارند زیرا در نهایت استفاده از این فناوری‌ها اجتناب ناپذیر است.

شرکت اطلس سیستم افق

فروشگاه آنتی ویروس نود 32