پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون یک قدم دیگر به راه اندازی نزدیک تر شد
06
آوریل

پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون یک قدم دیگر به راه اندازی نزدیک تر شد

پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون یک قدم دیگر به راه اندازی نزدیک تر شد : آمازون با سه شرکت سازنده‌ی راکت‌های پرتاب‌گر برای ارسال مجموعه‌ ماهواره‌های پروژه‌ی اینترنت ماهواره‌ای خود به فضا به توافق رسید. قرار است تا این همکاری منجر به پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره به فضا شود.

برنامه‌ی آمازون شامل استفاده از پرتاب‌گر والکن سنتور (Vulcan Centaur) ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی در 38 ماموریت، راکت آریان 6 شرکت آریان اسپیس در 18 ماموریت و راکت نیو گلن (New Glenn) شرکت بلو اوریجین در چندین ماموریت می‌شود. در واقع قرار است تا آمازون ماهواره‌های خود را در 83 پرواز مختلف و در طی 5 سال به فضا پرتاب کند. همکاری آمازون و بلو اوریجین در این پروژه کاملاً قابل پیش‌بینی بود چرا که هر دو شرکت توسط جف بزوس تاسیس شده‌اند.

پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون یک قدم دیگر به راه اندازی نزدیک تر شد : رجیو بادیال، نایب رئیس فناوری پروژه کویپر (Kuiper) در آمازون، در این خصوص اعلام کرد که استفاده از راکت‌های چندین شرکت باعث خواهد تا ریسک مشکلات مربوط به پرتاب کاهش پیدا کند و همچنین با ایجاد رقابت در بین شرکت‌ها، هزینه‌ی نهایی برای آمازون رقابتی‌تر شود. آمازون همچنین اعلام کرد که با شرکت سوییسی Beyond Gravity برای ساخت دیسپنسرهای ماهواره‌ای به توافق رسیده است.