atlas32
29
مارس

۴ ترند گوشی‌های موبایل که باید کنار گذاشته شوند

۴ ترند گوشی‌های موبایل که باید کنار گذاشته شوند : سال‌ها قبل گوشی‌های موبایل همواره با نوآوری‌های جذابی روبرو می‌شدند. اگرچه برخی انتقادهایی که در حال حاضر برای این گوشی‌ها صورت می‌گیرد در کل سختگیرانه و سلیقه‌ای محسوب می‌شوند، ولی از سوی دیگر به برخی از آن‌ها باید توجه بیشتری نشان داده شود. در ادامه به ۴ ترند گوشی‌های موبایل می‌پردازیم که امیدواریم طی سال‌های آینده کنار گذاشته شوند.

۱. طراحی‌های تکراری

طراحی‌های تکراری

در دورانی که گوشی‌های موبایل هنوز هوشمند نبودند، شرکت‌ها برای طراحی آن‌ها می‌توانستند نوآوری‌های بسیار جذابی را عملی کنند. به عنوان مثال بلک‌بری گوشی‌های مبتنی بر کیبوردهای بزرگ ارائه می‌داد و نوکیا هم گوشی موبایلی را عرضه می‌کرد که نمایشگر در میان دو بخش از کیبورد قرار گرفته بود. به همین خاطر شرکت‌ها بدون نگرانی زیاد می‌توانستند دست به آزمون و خطا بزنند. اما حالا به غیر از گوشی‌های تاشو که هوای تازه‌ای برای طراحی این گجت‌ها به ارمغان آورده‌اند، باقی گوشی‌ها عملا از نظر طراحی تفاوت زیادی با هم ندارند.

۲. نبرد در برابر تعمیرپذیری

۲. نبرد در برابر تعمیرپذیری

در حال حاضر تقریبا تمام سازندگان گوشی‌های موبایل مخالف بهبود تعمیرپذیری این دستگاه‌ها هستند. هم‌اکنون قانون‌گذاران آمریکا در حال بحث برای بهبود این وضعیت هستند ولی شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل با لابی کردن و صرف بودجه‌های سنگین می‌خواهند جلوی تصویب چنین قانونی را بگیرند. با سخت‌تر کردن تعمیر گوشی‌ها نه‌تنها محیط زیست آسیب می‌یبند، بلکه کاربران هم با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. نکته‌ی عجیب این است که شرکت‌های موردنظر این کارها را به بهانه‌ی افزایش ایمنی مصرف‌کنندگان انجام می‌دهند.

۳. بدنه‌های شیشه‌ای

طی سال‌های گذشته استفاده از بدنه‌های شیشه‌ای برای گوشی‌های مختلف به یک پدیده‌ی فراگیر تبدیل شده است. اما روی هم رفته هرچقدر هم شیشه‌های محافظ بهتری مورد استفاده قرار بگیرند، در نهایت نمی‌توانیم حساس بودن و دوام پایین این ماده را کتمان کنیم که بسیار شکننده است. سال‌ها قبل بدنه‌های گوشی‌های موبایل در زمینه‌ی مواد مورد استفاده تنوع بیشتری داشتند ولی حالا دیگر در این زمینه تنوع چندانی دیده نمی‌شود. دیگر وقت آن رسیده که شرکت‌ها بار دیگر برای بدنه‌ی گوشی‌های موبایل به بهره‌گیری از مواد دیگری روی بیاورند.

۴. رقابت بر سر اعداد بزرگ‌تر

۴. رقابت بر سر اعداد بزرگ‌تر

۴ ترند گوشی‌های موبایل که باید کنار گذاشته شوند : از مگاپیکسل‌ها گرفته تا مشخصات نمایشگر، سازندگان گوشی‌های موبایل همواره به دنبال ارائه‌ی اعداد بزرگ‌تر برای ویژگی‌های مختلف هستند. اما واقعیت این است که بسیاری از این بهبودها واقعا تفاوت محسوسی ایجاد نمی‌کنند. به عنوان مثال برای سنسور دوربین، اندازه‌ی آن اهمیت بیشتری نسبت به تعداد پیکسل‌های موجود دارد و به همین خاطر می‌بینیم که سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی عملا انقلابی در کیفیت عکس‌ها ایجاد نکرده‌اند. در همین زمینه می‌توانیم به کیفیت عکس‌های ثبت شده با آیفون ۱۳ پرو و گلکسی S22 اولترا اشاره کنیم که در زمینه‌ی تعداد پیکسل‌های دوربین اصلی تفاوت زیادی با هم دارند. اما اپل ترجیح داده فقط از سنسور بزرگ استفاده کند و تعداد پیکسل‌ها را تغییر نداده است.

اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور
اطلس سیستم بزرگترین ارائه دهنده خدمات آنتی ویروس در سراسر کشور