بدنه آیفون SE3 با آلومینیوم بدون کربن تولید می‌شود
29
مارس

بدنه آیفون SE3 با آلومینیوم بدون کربن تولید می‌شود

اپل در طی سال‌های اخیر تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را برای کاهش انتشار کربن در فرآیند تولید محصولات خود انجام داده است.نتیجه این تلاش‌ها را اکنون در آیفون SE3 می‌بینیم؛ محصولی که طبق آخرین گزارش‌ها، در ساخت بدنه آن از آلومینیوم پاک استفاده شده است. در این روش، آلومینیوم مورد استفاده برای ساخت بدنه این گوشی، از طریق فرآیند ذوبی جدید و بدون تولید کربن تولید شده است.

به گفته اپل، این فناوری جدید برخلاف پروسه‌های فعلی دول آلومینیوم، این امکان را می‌دهد تا آلومینیوم بدون انتشار گاز کربن تولید شود. این فرآیند تولید توسط شرکت Elisys در کارخانه کبک (Quebec) این شرکت اجرا می‌شود.

این محصول اپل در راستای پروژه 4.7 میلیارد دلاری Green Bonds این شرکت تولید شده و می‌توان از این تصمیم مدیران اپل به عنوان اقدامی‌مهم و تاثیرگذار یاد کرد چرا که این محصول در حال حاضر، ارزان‌ترین آیفون 5G اپل است و قطعا میلیون‌ها دلار فروش را برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

بنابراین، با توجه به استقبال بالای مورد انتظار از این گوشی، هرچه با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته باشد، به نفع زمین و در راستای برنامه‌های اپل برای به حداقل رساندن تولید کربن از طریق تولید محصولات این شرکت خواهد بود.

برخلاف روش‌های ذوبی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتشار گازهای گلخانه‌ای به جو را به دنبال دارد، در این روش جدید، شاهد کمترین میزان انتشار کربن هستیم.

هنوز اطلاعات دقیقی از سوی اپل در خصوص زمان عرضه آیفون SE3 مجهز به بدنه آلومینیومی‌بدون کربن منتشر نشده است.