29
مارس

پردازنده‌های گرافیکی ورک‌استیشن موبایل سری Arc A30M PRO اینتل

راه‌اندازی پردازنده‌های گرافیکی ورک‌استیشن موبایل سری Arc A30M PRO اینتل تأیید شد

پراه‌اندازی پردازنده‌های گرافیکی ورک‌استیشن موبایل سری Arc A30M PRO اینتل تأیید شد»:ردازنده‌های گرافیکی Arc A30M PRO اینتل به‌زودی راه‌اندازی می‌شوند؛ این سری پرازنده‌ی گرافیکی برای اولین بار در کارت‌ گرافیک لپ‌تاپ‌ Precision 5470 دل مشاهده خواهند شد.

نام تجاری Arc شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار بخش پردازنده‌های گرافیکی اینتل است که برای رقابت با ای‌ام‌دی و انویدیا راه‌اندازی شد. تیم آبی زمان عرضه‌ی این سری از محصولات خود را اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود و حالا به گزارش Videocardz، دل عرضه‌ی قریب‌الوقوع پردازنده‌ی گرافیکی Arc A30M PRO از این سری را در لپ‌تاپ‌های مدل Precision 5470 تأیید کرده است.

لپ‌تاپ ورک‌استیشن Precision 5470 طراحی ۱۴ اینچی و صفحه‌نمایشی ۱۶ به ۱۰ دارد و به پردازنده‌ی ۱۴ هسته‌ای Core i9-12900H آلدر لیک اینتل مجهز است.

راه‌اندازی پردازنده‌های گرافیکی ورک‌استیشن موبایل سری Arc A30M PRO اینتل تأیید شد:از نظر گرافیکی، پردازنده‌ی گرافیکی Arc A30M گزینه‌ای است که در کنار پردازنده‌ی گرافیکی مستقل A1000 انویدیا ۴ گیگابایتی ارائه می‌شود. A1000 جدیدترین مدل ورک‌استیشن پردازنده‌‌های گرافیکی مبتنی بر معماری امپر انویدیا است که روز ۲ فروردین معرفی شد.

intel-arc-a30m-pro

در وب‌سایت اینتل، نموداری مربوط به بخش پردازنده‌های گرافیکی این شرکت مشاهده می‌شود که بخشی از معماری Arc را نشان می‌دهد. این نمودار تأیید می‌کند که Arc براساس معماری نسل ۱۲ (Gen 12.7) تولید می‌شود.

arc-gpu-diagram

ینتل قرار است پردازنده‌های گرافیکی مستقل Arc Alchemist خود را در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) عرضه کند. این رونمایی روی پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ مانند A370M و A350M متمرکز خواهد بود؛ هردوی این پردازنده‌های گرافیکی کم‌مصرف هستند و بر پایه‌ی DG2 با ۱۲۸ واحد پردازشی تولید می‌شوند. هنوز مشخص نیست که پردازنده‌های گرافیکی ورک‌استیشن لپ‌تاپ‌ها نیز در همان روز عرضه می‌شوند یا خیر، اما با توجه به تأیید دل این رونمایی در آینده‌ای خیلی نزدیک رخ خواهد داد.