رندر‌های لپ‌تاپ گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ سامسونگ فاش شد
21
فوریه

رندر‌های لپ‌تاپ گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ سامسونگ فاش شد

رندر‌های لپ‌تاپ گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ سامسونگ فاش شد :سال گذشته وب‌سایت Sammobile، در گزارشی به این نکته اشاره کرد که سامسونگ احتمالا از نسل جدید لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده‌ی سری گلکسی یعنی گلکسی بوک پرو ۲ اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌کند. به‌تازگی تیزر نمایشگاه کنگره‌ی جهانی موبایل (Mobile World Congress) سامسونگ نشان داد که این شرکت احتمالا از لپ‌تاپ‌های جدیدش در این مراسم رونمایی می‌کند. اما اکنون به لطف افشاگر Giznext، اولین تصاویر و رندرهای گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ در فضای مجازی منتشر شده که اطلاعاتی درباره‌ی طراحی و مشخصات ظاهری آن به ما می‌دهد. در ادامه به بررسی این رندر‌ها خواهیم پرداخت.

همان‌طور که در رندر‌های این لپ‌تاپ می‌بینید، گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ مجهز به یک لولای ۳۶۰ درجه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای از آن به‌عنوان یک تبلت هم بهره ببرند. با دقت در طراحی این لپ‌تاپ سامسونگ در می‌یابیم که همه‌ی عناصر در طراحی گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ به صورت استاندارد تعبیه شده که به‌عنوان مثال می‌توان به حاشیه‌های نمایشگر، صفحه‌کلید (که همچنین شامل یک Numpad است) و یک ترک‌پد بزرگ اشاره کرد.

رندر‌های لپ‌تاپ گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ سامسونگ فاش شد
شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ احتمالا از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی نسل قبلی خود بهره ببرد. مطابق انتظار این لپ‌تاپ از قلم S-Pen هم پشتیبانی می‌کند. متأسفانه در تصاویر منتشر شده‌ی این لپ‌تاپ تنها یک طرف آن قابل مشاهده است. طبق همین تصاویر، گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ مجهز به یک درگاه USB-C و شیار کارت حافظه‌ی میکرو SD است. به طور کلی این لپ‌تاپ سامسونگ از سه درگاه USB-C بهره می‌برد که دوتای آن در طرف دیگر این لپ‌تاپ قرار گرفته است.

رندر‌های لپ‌تاپ گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ سامسونگ فاش شد: انتظار می‌رود که پردازنده‌‌ای از نسل دوازدهم آلدر لیک اینتل قلب تپنده‌ی بوک پرو ۲ ۳۶۰ را تشکیل بدهد. در این راستا خبرهایی مبنی بر استفاده از پردازنده‌های سری ریزن ۶۰۰۰ AMD نیز شنیده می‌شود، اما برای مشخص شدن این مقوله و دیگر اطلاعات این لپ‌تاپ باید منتظر دومین مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ سامسونگ باشیم که طبق آخرین اطلاعات قرار است در تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند ماه) برگزار شود.

بد نیست یادآوری کنیم که غول فناوری کره‌ای اوایل اردیبهشت ماه امسال از گلکسی بوک پرو ۳۶۰ در دو اندازه‌ی ۱۳٫۳ و ۱۵٫۶ اینچی رونمایی کرد. باید خاطر نشان کنیم که وضوح تصویر در این دو لپ‌تاپ به ۱۰۸۰p می‌رسد و بهره‌مندی از استاندارد DisplayHDR 500، بیشینه‌ی روشنایی ۵۰۰ نیت و پشتیبانی از قلم S-Pen در این محصولات هم دیده می‌شود. گلکسی بوک پرو ۳۶۰ در مدل ۱۳٫۳ اینچی خود از مدلی مجهز به اینترنت ۵G هم بهره می‌برد که قابلیت بسیار خوبی تلقی می‌شود.

رندر‌های لپ‌تاپ گلکسی بوک پرو ۲ ۳۶۰ سامسونگ فاش شد

در مدل ۱۵٫۶ اینچی چنین گزینه‌ای وجود ندارد. اما هر دو به وای‌فای نسل ۶ مجهز شده‌اند و از لحاظ پورت‌ها و اتصالات هم کاملا غنی هستند. این دو لپ‌تاپ به یک پورت تاندربولت ۴، دو پورت USB-C، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون و درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD مجهز شده‌اند. درباره‌ی قلب تپنده‌ی این محصولات هم باید بگوییم که از پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل در مدل‌های i3 ،i5 و i7 بهره می‌برند. شایان ذکر است که مدل ۱۳٫۳ اینچی با دو حافظه‌ی رم ۸/۱۶ گیگابایتی در دسترس قرار می‌گیرد اما مدل ۱۵٫۶ اینچی این میزان را به ۳۲ گیگابایت هم افزایش می‌دهد. حافظه‌ی داخلی هم مانند مدل‌های بالا تا ۱ ترابایت و از نوع NVMe SSD است.

جالب است بدانید که این لپ‌تاپ‌های سامسونگ از استاندارد نظامی MIL-STD-810G بهره می‌برند و این یعنی در فشار کم و زیاد تحت تست‌های سنگینی نظیر لرزش، گرد و غبار، رطوبت و حتی اسپری نمک قرار گرفته‌اند و توانستند مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارند. منبع تغدیه‌ی مدل ۱۳٫۳ اینچی را باتری با ظرفیت ۶۳ وات‌ساعت و مدل ۱۵٫۶ اینچی را باتری با ظرفیت ۶۵ وات‌ساعت تشکیل می‌دهد و هر دو لپ‌تاپ از طریق پورت USB-C و با آداپتور ۶۵ انرژی مجدد خود را بدست می‌آوردند. احتمالا در روز‌های آینده اخبار بیشتری از نسل جدید لپ‌تاپ‌های سامسونگ منتشر می‌شود.