تسلا مدل S در یک آزمایش ۱۲۰۳ کیلومتر با یک بار شارژ پیمود
13
فوریه

 مدل S تسلا ۱۲۰۳ کیلومتر را با یکبار شارژ پیمود

مدل S تسلا ۱۲۰۳ کیلومتر را با یکبار شارژ پیمود : استارتاپ آمریکایی وان (ONE) با جایگذاری باتری ۲۰۷.۳ کیلوواتی در جایگاه باتری ۱۰۳.۹ کیلوواتی تسلا مدل S موفق به پیمایش ۱۲۰۳ کیلومتر یا یک بار شارژ کامل شد. وان مدعی است که باتری‌هایش باعث خواهند شد که هر مالک به داشتن تنها یک خودروی برقی بسنده کند.

 استارتاپ آمریکایی وان (ONE) با جایگذاری باتری ۲۰۷.۳ کیلوواتی در جایگاه باتری ۱۰۳.۹ کیلوواتی تسلا مدل S موفق به پیمایش ۱۲۰۳ کیلومتر یا یک بار شارژ کامل شد. وان مدعی است که باتری‌هایش باعث خواهند شد که هر مالک به داشتن تنها یک خودروی برقی بسنده کند.
تسلا مدل S در یک آزمایش ۱۲۰۳ کیلومتر با یک بار شارژ پیمود

وان یک دستگاه تسلا مدل S را به‌عنوان خودرو تست خود انتخاب کرد و با جایگزین کردن باتری اصلی با باتری خود، یک سفر آزمایشی را از میشیگان شروع کرد. خودروی آزمایش درطول مسیر سرعتی برابر ۸۸ کیلومتر بر ساعت داشته است. داده‌های حرکتی این خودرو هم توسط یک دینامومتر تایید می‌شده است. مدیرعامل و موسس وان می‌گوید : ما قصد داریم با حذف نگرانی‌های مربوط به مسافت قابل‌پیمایش که بسیاری را از خرید یک خودروی برقی منصرف می‌کند، حرکت به سمت خودروهای برقی را سریع‌تر کنیم. ما توانسته‌ایم این ایده را به یک محصول پیش‌تولیدی با نام «گمینی» تبدیل کنیم. این محصول در کنار استفاده از مواد پایدار در تولید، هزینه مقرون‌به‌صرفه و امنیت بالا به خریداران اجازه می‌دهد تا با یک بار شارژ کامل، مسافتی طولانی را بپیمایند.

teslaمدل S تسلا ۱۲۰۳ کیلومتر را  با یکبار شارژ پیمود
مدل S تسلا ۱۲۰۳ کیلومتر را با یکبار شارژ پیمود : باتری وان گمینی با جای‌دادن دو برابر انرژی بیشتر در فضایی یکسان، می‌خواهد مرز گستره پیمایش خودروها را بشکند.

وان می‌گوید که خودروهای برقی که دارای بیشترین مسافت قابل‌یمایش هستند نیز فاقد توانایی عملگری در شرایطی واقع‌گرایانه نظیر سرعت بالا، آب‌وهوای نامساعد، مسیرهای کوهستانی و کشیدن بار هستند. این عوامل در مجموع باعث کاهش بیش‌از ۳۵ درصد گستره پیمایش خودرو می‌شوند. چنین اتفاقی قطعا باعث ناخوشایند شدن سفرهای جاده‌ای می‌شود.

نکته قابل‌توجه کار شرکت وان، جاگزین کردن یک باتری ۱۰۳ کیلوواتی (که به‌صورت استاندارد در نسخه long range تسلا مدل S قرار دارد) با یک باتری با ظرفیت دو برابر (۲۰۷.۳ کیلووات) است. چنین نتیجه‌ای به معنای چگالی انرژی بیشتر به ازای هر باتری است و مسافت قابل پیمایش هم بسیار بیشتر شده است.

باتری وان گمینی با جای‌دادن دو برابر انرژی بیشتر در فضایی یکسان، می‌خواهد مرز گستره پیمایش خودروها را بشکند.
باتری وان گمینی با جای‌دادن دو برابر انرژی بیشتر در فضایی یکسان، می‌خواهد مرز گستره پیمایش خودروها را بشکند.

به نقل از مصاحبه مجله Car and Driver با مدیرعامل این شرکت، این باتری‌های جدید از سلول‌های متفاوت که شامل کبالت و نیکل پرانرژی می‌شوند، استفاده می‌کند. با وجود پیشرفت‌ها، این فناوری همچنان دردست توسعه و بهبود است. شرکت وان قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ این محصول را آماده عرضه به بازار کند.

atlas32
اطلس سیستم برترین ارائه دهنده ی خدمات آنتی ویروس سراسر کشور