بیت کوین
13
فوریه

هش ریت بیت کوین با رسیدن به 248 اگزاهش رکورد زد

شبکه بیت کوین یک بار دیگر رکورد تاریخی نرخ هش شبکه را با رسیدن به عدد 248.11 اگزاهش بر ثانیه شکست. این شبکه حالا با کمک گروه در حال توسعه استخراج‌کنندگان خود از هر زمان دیگری ایمن‌تر شده است.

نرخ هش بیت کوین

نرخ هش شبکه به توان رایانشی لازم در تجهیزات ماینرها برای تایید تراکنش‌ها اطلاق می‌شود. ثبت رکورد جدید در نرخ هش بیت کوین باعث افزایش امنیت می‌شود، چرا که نمی‌گذارد عوامل مخرب تراکنش‌های نادرست را در شبکه ثبت کنند.

همان طور که در تصویر زیر پیداست، نرخ هش شبکه در عرض یک روز 31.6 درصد رشد داشته و از 188.4 اگزاهش به 248.1 اگزاهش رسیده است. به‌علاوه، اگر این نرخ هش را نسبت به سال گذشته میلادی مقایسه کنیم، می‌توانیم افزایشی 54.33 درصدی را ببینیم.

نرخ هش بیت کوین

چند ماه پیش، ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین نرخ هش این شبکه را پایین آورد و نگرانی‌هایی را درباره امنیت تراکنش‌های بیت‌کوین ایجاد کرد. کشورهای آسیایی تا ماه ژوئن 2021 حدود 34.2 درصد از کل قدرت هش شبکه را تشکیل می‌دادند.

بیشترین سهم نرخ هش بیت کوین مربوط به آمریکاست

ولی با خروج ماینرها از چین و مستقر شدن آن‌ها در سایر کشورهای سازگار با رمز ارزها، شبکه بیت کوین به سمت بهبودی حرکت کرد و اکنون بالاخره رکورد تاریخی نرخ هش شکسته شد. در حال حاضر ماینرهای مستقر در آمریکا بیشترین سهم از نرخ هش شبکه بیت‌کوین را شکل داده‌اند.

سهم نرخ هش بیت کوین

پیش‌تر در گزارشی اعلام شده بود که بازیگران بازار ارزهای دیجیتال باور دارند که نرخ هش بیت‌کوین علی‌رغم نوسان قیمت افزایش پیدا می‌کند. این شبکه نشان داده که در مسیر رشد قرار دارد و دائما قوی‌تر از قبل شده است.

«مایکل لویت»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Core Scientific گفته بود انتظار دارد نرخ شبکه بیت کوین به رشد چشمگیری برسد. با این حال، او باور داشت که این رشد وابسته به قیمت بیت‌کوین در آینده خواهد بود و البته از موفقیت زیرساخت‌هایی که در حال ساخته شدن هستند، تاثیر می‌پذیرد.

شرکت اطلس سیستم افق

فروشگاه آنتی ویروس نود 32