10
اکتبر

چگونه از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

چگونه از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کنیم؟ به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین اگر بتوانید با تکیه بر روش های مناسب از ویروسی شدن گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنید، دیگر نیازی به حذف ویروس اندروید نخواهید داشت. اما چگونه می‌توانیم از ویروسی شدن اندروید جلوگیری به عمل آوریم: بدین منظور به نکات زیر توجه کنید:

دانلود اپلیکیشن ها از گوگل پلی استور:

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم برای دانلود برنامه ها فقط از گوگل پلی استور استفاده کنید و اپلیکیشن ها را از هیچ منبع دیگری دانلود نکنید. در 99 درصد موارد، اپلیکیشن های گوگل پلی استور کاملا عاری از ویروس و غیر مخرب هستند و این منبع قابل اعتمادترین منبع رسمی دانلود اپلیکیشن های اندرویدی است. پس فقط از گوگل پلی استور به منظور دانلود برنامه های جدید استفاده کنید تا نیازی به سر و کله زدن با مشکل حذف ویروس اندروید نداشته باشید.

اپلیکیشن های کلون را دانلود نکنید:

چگونه از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کنیم؟ حتما برای شما هم پیش آمده که به دنبال یک اپلیکیشن خاص باشید و نسخه های مشابه آن را هم با آیکون های نسبتا یکسان پیدا کنید! اگر با شرایط این چنینی مواجه شدید به احتمال زیاد اپلیکیشن مشابه یا کلونی که می‌بینید ویروسی و مخرب است. پس همیشه به نام توسعه دهنده اپلیکیشن هایی که در حال دانلودشان هستید دقت کنید و نسخه ای کلون برنامه ها را اشتباها به جای نسخه اصلی آن ها دانلود نکنید. البته گوگل پلی استور تا 99 درصد از این موضوع جلوگیری می‌کند، اما در 1 درصد باقی مانده شما باید حواستان را جمع نمایید.

بررسی دسترسی اپلیکیشن ها:

مسئله بعدی که باید برای مواجه نشدن با مشکل حذف ویروس اندروید به آن توجه کنید، مربوط به بررسی دسترسی اپلیکیشن ها می‌شود. دسترسی های هر اپلیکیشن در گوگل پلی استور مشخص شده است و شما باید از دانلود برنامه این دسترسی ها را بررسی کنید. اگر برنامه ای به شکل مشکوکی قصد دسترسی به اطلاعات نامربوطی را دارد، آن برنامه را دانلود نکنید. برای مثال یک ویدئو پلیر اندرویدی نباید هیچ نیازی به دسترسی به اطلاعات مخاطبین گوشی داشته باشد. پس موارد مشکوک را با بررسی دسترسی اپلیکیشن ها شناسایی کنید.

اندروید را آپدیت کنید:

همیشه آخرید آپدیت سیستم عامل اندروید را روی گوشی خود نصب کنید. همچنین گوگل پلی استور را هم همواره به جدیدترین نسخه ارتقاء دهید. آپدیت هایی که برای اندروید منتظر می‌شود شامل بسترهای امنیتی خواهند بود که با بدافزارها و ویروس ها مقابله می‌کنند. بنابراین همیشه گوگل پلی استور و سیستم عامل اندروید گوشی خود را آپدیت کنید با مجبور نباشید با مشکل حذف ویروس اندروید سر و کله بزنید.

از یک آنتی ویروس مناسب استفاده کنید:

چگونه از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کنیم؟ در قدم آخر برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی اندرویدی خود حتما یک آنتی ویروس مناسب را روی دستگاه نصب داشته باشید. اپلیکیشن های آنتی ویروسی همچون Bitdefender، Outlook Security و غیره کیفیت عملکرد بسیار مطلوبی دارند و می‌توانند سریعا بدافزارها را شناسایی کرده و هشدارهای لازم را در اختیارتان قرار دهند. بدین ترتیب از بروز مشکل در گوشی اندرویدی خود و نیاز به حذف ویروس اندروید جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پس با استفاده از روش های فوق می‌توانید از ویروس شدن اندروید جلوگیری کنید. توصیه می‌کنیم همیشه به این موضوعات دقت کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.