10
اکتبر

مقایسه آیفون ١٣ و Galaxy S21 Ultra

مقایسه آیفون ١٣ و Galaxy S21 Ultra:صنعت موبایل طی سال جاری میلادی، یا چالش‌های مختلفی مواجه بود. کمپانی‌های تولید کننده موبایل، با انتخاب‌های محدودی مواجه بودند. اما به هر حال، ما شاهد ارائه نسل جدیدی از پرچمداران محبوب بودیم. ما قصد داریم تا در این مطلب، به یک مقایسه قدیمی از پرچمداران محبوب سامسونگ و اپل بپردازیم. مقایسه ما، در مورد آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra است!

خب، ما طبق روال سابق، تقابل آیفون‌ها را با گوشی‌های سری Galaxy Note شاهد بودیم. اما این اتفاق، امسال رخ نمی‌دهد. iPhone 13 Pro Max، در رویداد جدید اپل رسماً معرفی شد. از سوی دیگر، چند ماه قبل و اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ از پرچمدار برتر خود با نام Galaxy S21 Ultra رونمایی کرد.

به نقل از Gizmochina، سری آیفون ١٣ به تازگی معرفی شده است و مانند سال گذشته، شاهد حضور چهار عضو در آن هستیم. اما آیا برترین عضو این سری، یعنی iPhone 13 Pro Max بهترین گوشی است که می‌توانید در بازار بیابید؟ خب، ما فکر می‌کنیم که راهی جز مقایسه این گوشی با پرچمداران اندرویدی وجود ندارد. بنابراین، ما برای این مقایسه پرچمدار سامسونگ را بدون در نظر گرفتن گوشی‌های منعطف در نظر گرفتیم: گلکسی اس ٢١ اولترا! به طور کلی، محدوده قیمت این دستگاه مشابه است. اما کدام گوشی بهتر است؟ در ادامه، نگاهی به مقایسه این دو گوشی داریم. اما توجه داشته باشید که این‌ها، تنها بر اساس مشخصات کاغذ هستند.

طراحی و کیفیت ساخت

کدام گوشی بهترین طراحی را در اختیار دارد؟ پاسخ این سؤال، رابطه مستقیمی با سلایق شما دارد. همه از ناچ بزرگ آیفون‌ها استقبال نمی‌کنند. اما این یک ترند در آیفون‌ها محسوب می‌شود. در همین حین، کیفیت ساخت آیفون ١٣ پرو مکس به دلیل استفاده از فریم استیل ضد زنگ و قاب پشتی با محافظ Ceramic Shield بیشتر است. در همین حین، گلکسی اس ٢١ اولترا دارای قاب پشتی با محافظ گوریلا گلس ویکتوس و فریم آلومینیومی است.

هر دو دستگاه، از استاندارد IP68 بهره می‌برند. آیفون ١٣ پرو مکس، تا عمق ۶ متر در زیر آب دوام می‌آورد. این میزان در نماینده سامسونگ، به تنها ١.۵ متر می‌رسد. شایان ذکر است که آیفون ١٣ پرو مکس، خوش دست‌تر و نازک‌تر است. اما نسبت به Galaxy S21 Ultra وزن بیشتری دارد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر گلکسی اس ٢١ اولترا نیز کم‌تر است و طراحی آن به روزتر است.

نمایشگر

هر دوی این پرچمداران، مجهز به نمایشگری حیرت آور هستند. بنابراین، با انتخاب هر کدام از این گوشی‌ها، تجربه کاربری با کیفیتی را از نمایشگر به دست خواهید آورد. گلکسی اس ٢١ اولترا، دارای نمایشگری با قابلیت نمایش محتوای +HDR10، فناوری LTPO با رفرش ریت متغیر ١٢٠ هرتزی، وضوح +QHD و پشتیبانی از قلم S-Pen مانند سری گلکسی نوت است. نکته مهم، وجود حسگر تشخیص اثرانگشت در این گوشی است که نماینده اپل از آن بی بهره است. از سوی دیگر، آیفون ١٣ پرو مکس دارای نمایشگر ۶.٧ اینچی از نوع OLED با وضوح ٢,٧٧٨×١,٢٨۴ است.

رفرش ریت این آیفون، برای اولین بار به ١٢٠ هرتز افزایش یافته است. تأمین کننده پنل نمایشگر آیفون ١٣ پرو مکس، سامسونگ بوده است. آیفون ١٣ پرو مکس از قلم S-Pen و حسگر تشخیص اثرانگشت بهره نمی‌برد. اما در عوض، از حسگر تشخیص چهره سه بعدی FaceID برخوردار است.

پلتفرم و قدرت سخت افزاری

مقایسه آیفون ١٣ و Galaxy S21 Ultra:به طور قطع و بدون مقدمه چینی، آیفون ١٣ پرو مکس از قدرت و سرعت بیشتری بهره ور است. این برتری، به لطف وجود تراشه قدرتمندتر Apple A15 Bionic و بهینه سازی بیشتر iOS 15 به ارمغان آمده است. هرچند که از این نظر، آیفون رقیب Galaxy S22 محسوب می‌شود. درست است که Galaxy S21 Ultra از نسخه‌ای با ١۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. اما بهینه سازی iOS به قدری بوده است که حتی با میزان حافظه رم بسیار کم‌تر، نماینده اپل مشکل خاصی در مدیریت حافظه رم ندارد.

نکته دیگر، وجود نسخه‌ای از آیفون ١٣ پرو مکس با ١ ترابایت حافظه داخلی است. این میزان در گلکسی اس ٢١ اولترا، به ۵١٢ گیگابایت می‌رسد. پرچمدار سامسونگ، به صورت پیش فرض با اندروید ١١ عرضه شده است و سه به روزرسانی اساسی اندروید را نیز دریافت خواهد کرد. در کنار آن، آیفون ١٣ پرو مکس با iOS 15 روانه بازار می‌شود.

سیستم دوربین

اگر عکاسی برای شما خیلی مهم است، گلکسی اس ٢١ اولترا امکانات و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در کنار دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی با سنسور جذاب ISOCELL HM3، شما قابلیت ثبت عکس‌هایی با زوم ١٠ برابر اپتیکال و فیلم برداری 8K را خواهید داشت. در مقابل، کیفیت فیلم برداری آیفون ١٣ پرو مکس بیشتر است. قابلیت‌های مربوط به زوم این گوشی، در حد گلکسی اس ٢١ اولترا نیستند و حداکثر قابلیت زوم ٣ برابری اپتیکال در این گوشی موجود است. برای مقایسه نهایی کیفیت دوربین این دو گوشی، باید منتظر تست‌های نهایی بمانیم.

باتری و سیستم شارژ

مقایسه آیفون ١٣ و Galaxy S21 Ultra:ظرفیت باتری پرچمدار سامسونگ، بیشتر از پرچمدار کوپرتینویی‌ها است. اما با توجه به بهینه سازی‌های مختلف و تراشه بهبود یافته‌تر، انتظار می‌رود که آیفون ١٣ پرو مکس عمر باتری در حد این گوشی یا بهتر از آن را داشته باشد. سرعت شارژ نیز در این گوشی‌ها مشابه یکدیگر است. اما توان شارژر سیمی نماینده سامسونگ، ٢۵ وات است. در عوض، آیفون ١٣ پرو مکس از فناوری MagSafe پشتیبانی می‌کند. به وسیله این فناوری، می‌توان از اکسسوری‌های مختلف این اکوسیستم از جمله باتری پک‌های مگ سیف استفاده کرد.