03
اکتبر

قابلیت ها و ترفندهای جالب و مخفی موبایل

امروز درباره یکسری قابلیت ها و ترفندهای جالب و مخفی موبایل صحبت می‌کنیم. امروزه هر شخصی یک تلفن همراه دارد، البته در حال حاضر اکثریت از گوشی هاي تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند، بهمین سبب امروز ترفندهای جالب و مفیدی را در رابطه با این گجت محبوب جمع آوری کرده ایم کـه حتماً برای تان جالب و کاربردی خواهند بود، در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا این قابلیت ها را مرور کنیم.

نقشه رابه صورت واقعیت افزوده روی شیشه جلوی اتومبیل نمایش دهید

قابلیت ها و ترفندهای جالب و مخفی موبایل:گر در جاده‌هاي تاریک، مه‌آلود، بارانی یا ناشناخته رانندگی می کنید، اپلیکیشن Hudway را روی موبایل خود نصب کنید، مقصد را مشخص کنید و سپس، موبایل را روی داشبورد بگذارید.تلفن هوشمند شـما با کمک جی‌پی‌اس، نشانی موردنظر را روی شیشه جلوی اتومبیل نمایش خواهد داد، بدون این‌کـه بـه وسیله یا ابزار دیگری نیاز باشد.

با موبایل می‌توانید بارکد محصولات و کد QR را اسکن کنید

قابلیت ها و ترفندهای جالب و مخفی موبایل:قاتعداد زیادی از فروشگاه‌هاي بزرگ، دستگاه‌هاي بارکدخوان دارند تا بتوانید با اسکن کردن آنها اطلاعات موردنیاز در مورد کالای موردنظرتان را دریافت کنید. اما اگر فروشگاهی این دستگاه را نداشت، نگران نباشید با موبایل هوشمند خود می توانید بـه این هدف نائل شوید.با قابلیت بارکدخوانی موبایل هوشمند میتوانید همه ی کدهای مربوط بـه سیستم‌هاي USPS، UPS و FedEx را بخوانید. هم چنین با کمک اپلیکیشنی هم چون RedLaser نیز می توانید هنگام خرید در کشور هـای خارجی از دیگر قیمت‌هاي یک محصول «در فروشگاه‌هاي دیگر» مطلع شوید و کالای دلخواهتان رابه ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید.

موبایل هوشمند توانایی اندازه‌ گیری خون زیر پوست را دارد

قابلیت ها و ترفندهای جالب و مخفی موبایل:اپلیکیشن‌هاي اندازه‌گیری ضربان قلب هم چون Instant Heart Rate «اندروید، iOS و ویندوز» مدعی هستند کـه می توانند با کمک دوربین تلفن هوشمند کاربر تپش‌هاي قلب وی را اندازه‌گیری کنند.رای این منظور باید انگشت خودرا در مقابل دوربین اسمارت‌فون قرار دهید تا اپ یاد شده، با پایش تغییرات رنگ پوست کـه در اثر جریان خون حاصل می شوند ضربان قلبتان را اندازه‌گیری کند. اپلیکیشن Cardiio برای iOS نیز می تواند تعداد ضربان قلب رابا مانیتور کردن رنگ پوست صورت مشخص کند.

هنگام فیلم‌ برداری می‌توانید با موبایل عکس هم بگیرید

شاید برایتان جالب باشد بدانید کـه دوربین موبایل‌هاي هوشمند این امکان را برای کاربران مهیا کرده‌اند تا هنگام فیلم‌برداری، هم زمان عکاسی هم بکنند، بدون این‌کـه وقفه‌اي در اینکار ایجاد شود. برای این منظور فقط کافیست در طول تصویربرداری روی کلید شاتر کـه در پایین صفحه نمایش داده میشود، کلیک کنید.

استفاده از موبایل هوشمند به عنوان دوربین حرارتی

با استفاده از اپلیکیشن جانبی Seek Thermal میتوانید از فناوری‌اي کـه مخصوص نیروهای نظامی ساخته شده اسـت، برای سرگرمی استفاده کنید. با کمک این دوربین کوچک کـه بـه موبایل وصل میشود، میتوانید عکس‌هاي حرارتی از همه ی محیط‌هاي اطراف خود بگیرید.

استفاده از دوربین موبایل به عنوان خط‌کش

قابلیت ها و ترفندهای جالب و مخفی موبایل:اپلیکشین‌هایي هم چون Ruler App بهترین ودر معرض‌ترین گزینه برای اندازه‌گیری اجسام مختلف اسـت. با این اپ می توانید در مواقع ضروری کـه بـه هیچ چیز غیر از موبایل دسترسی ندارید برای اندازه‌گیری اجسام کوچک بهره بگیرید.