windows11-1
02
اکتبر

ویندوز 11 و مشکلات آن ، نیمی از مشتریان سازمانی مایکروسافت پیش‌نیازهای ویندوز 11 را ندارند

بی‌شک مایکروسافت پیش‌نیازهای زیادی برای نصب و اجرای ویندوز 11 در نظر گرفته است. بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط شرکت مدیریت فناوری لانس ویپر، فقط ۴۴٫۴۴ درصد از ورک‌استیشن‌ها از پردازنده‌ی سازگار با جدیدترین سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت بهره می‌برند. از این تعداد فقط ۵۲٫۵۵ درصد به تراشه‌ی TPM 2.0 مجهز بوده‌اند؛ این یعنی تعداد زیادی از کاربران رایانه‌ی شخصی، پیش‌نیاز‌های لازم را برای اجرای ویندوز ۱۱ ندارند.

به‌ گزارش گیزموچاینا، غول فناوری ردموندی حداقل پردازنده‌ی مورد نیاز برای اجرای نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود را نسل هشتم اینتل اعلام کرده؛ این در حالی است که در دنیای رایانه‌، حتی پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل چندان قدیمی نیستند.

به‌طور خلاصه، اگر مدل رایانه‌ی شما قدیمی‌تر از سال ۲۰۱۷ باشد، امکان اجرای ویندوز 11 نخواهید داشت. البته دوره‌ی چهارساله به‌هیچ‌وجه معقول نیست؛ اما برای مشتریان سازمانی یک دوره‌ی متوسط محسوب می‌شود. بدین ترتیب به‌ دلیل سرمایه‌ی مورد نیاز برای خرید سیستم‌ جدید، احتمالا بسیاری از شرکت‌ها رایانه‌های خود را به‌زودی‌ به ویندوز ۱۱ ارتقاء نخواهند داد. مایکروسافت دلیل پیش‌نیازهای اعلام‌شده برای اجرای ویندوز ۱۱ را امنیت، سازگاری و قابلیت اطمینان اعلام کرده است.

شرایط در مورد سرورها حتی بدتر از کاربران شخصی و سازمانی است. طبق نظرسنجی مورد بحث، فقط یک درصد از ماشین‌های مجازی پیش‌نیازهای لازم را برای اجرای سیستم‌ عامل مورد اشاره دارند.

مشکل دیگر مشتریان سازمانی این است که ویندوز 11 با ویندوز ۱۰ تفاوت‌های زیادی دارد و هزینه‌های بازآموزی این سیستم عامل جدید، دلیل دیگری است که احتمالا باعث می‌شود بسیاری از این شرکت‌ها فعلاً به ارتقاء به نسخه‌ی جدید ویندوز اقدام نکنند.

با توجه به این موضوع که بیشتر رایانه‌های شخصیِ جدید با ویندوز ۱۱ به‌ بازار عرضه می‌شوند، کاربران عادی مجبور به تغییر سیستم‌ خود خواهند شد؛ اما نمی‌توان این شرایط را به مشتریان سازمانی تعمیم داد. بدین ترتیب وضعیت بازار شبیه زمانی خواهد شد که ویندوز اکس‌پی هنوز بر بازار غالب بود و سپس ویندوز ۷ با پیش‌نیازهای جدید منتشر شد. در آن زمان نیز بیشتر مشتریان سازمانی مایکروسافت همچنان از ویندوز اکس‌پی استفاده می‌کردند و برخی دیگر به ویندوز ۷ مهاجرت کردند.

البته مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد؛ اما مشکل تکه‌تکه شدن بازار همچنان پابرجا است.

آیا سیستم شما پیش‌نیازهای مورد نظر مایکروسافت را برای اجرای ویندوز 11 دارد؟

با آنتی ویروس های نود32 شرکت اطلس ایمنی را برای سیستم خود به ارمغان بیاورید

فروشگاه شرکت اطلس