03
اکتبر

روش هاي به حداقل رساندن خرابي كامپيوترتان

1) روش هاي به حداقل رساندن خرابي كامپيوترتان :حتی الامکان سعی کنید از دکمه ری استارت (یا Reset) و یا کلید پاور روی کیسِ کامپیوتر برای خاموش کردن و یا راه اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید. ضمن آنکه یادتان نرود پس از خاموش کردن کیس، مانیتور را هم خاموش کنید.

2) وقتی کامپیوترتان روشن است، هرگز برق آن را قطع نکنید، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم و یا ایجاد خرابی در سیستم عامل (ویندوز) گردد.

3) همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشید و سعی کنید حداقل هر هفته آنتی ویروس خود را بروز (Update) کنید. (در این مورد مقالاتی درتالار گفتگوی سایت میکرو رایانه وجود دارد) در هنگام اتصال و استفاده از اینترنت حتما به هشدارهای برنامه ضدویروس تان توجه کنید.

12) برای حذف یک برنامه و یا بازی حتما از طریق مسیر Control Panel و سپس Add/Remove Program اقدام کنید و سپس برنامه ایی را که می خواهید حذف کنید از لیست انتخاب کرده و دکمه Add/Remove را بزنید و روند حذف را ادامه دهید تا برنامه حذف گردد. هرگز فایلهای برنامه را به طور دستی پاک نکنید. (در این مورد مقالاتی درتالار گفتگوی سایت میکرو رایانه وجود دارد).

13) سعی کنید به خواندن پیام های ویندوز عادت کنید و ترجمه آنها را یاد بگیرید.

14) حتی الامکان سی دی های خش دار را در داخل دستگاه قرار ندهید چون موجب ضعیف شدن اُپتیک سی دی رام و یا رایتر شما خواهد شد.

15) اگر چاپگر شما جوهر افشان است سعی کنید هر هفته چند برگ با آن چاپ کنید تا هِد و جوهر آن خشک نشود.

18) ولوم بلندگوهایتان را در بالاترین حد قرار ندهید چون ممکن است موجب سوختن و یا نیم سوز شدن بلندگوها گردد.

19) هرگز سیستم را بی مورد باز نکنید و یا قطعات حساسی مانند هارد و یا سی پی یو و رَم را از سیستم جدا نکنید. چون علاوه بر ابطال گارانتی سیستم، ممکن است قطعه مورد نظر آسیب ببیند.

20) کپی کردن فایل های حجیمی مانند فیلم ها و فایل های صوتی موجب کند شدن هارد و همچنین خرابی تدریجی هارد خواهد شد. بنابراین سعی کنید فایلهای صوتی و تصویری حجیم را در سی دی و یا دی وی دی ها ذخیره کنید.

21) سعی کنید فقط در هنگام لزوم درایوی را فرمت کنید چرا که هارد سیستم در اثر فرمت های متوالی نیز ممکن است آسیب ببیند. همچنین باید بدانید که استفاده بیش از حد از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات نیز موجب کند شدن و درنهایت خرابی هارد می شود.

22) روش هاي به حداقل رساندن خرابي كامپيوترتان : هرچند وقت یک بار (مثلا هر ماه و حتی هر هفته) کل سیستم خود را با آنتی ویروس اسکن کنید و همچنین هارد خود را پراکنده زادیی (Defragment) نمایید. (بروز کردن آنتی ویروس را هم که در بند 3 ذکر شد فراموش نکنید)