کارمند ۵۲ ساله سابق اپل به کلاه‌برداری ۱۷ میلیون دلاری از این شرکت اعتراف کرد
02
نوامبر

کارمند ۵۲ ساله سابق اپل به کلاه‌برداری ۱۷ میلیون دلاری از این شرکت اعتراف کرد

کارمند سابق اپل که مجموعاً بیش از ۱۷ میلیون دلار از این شرکت کلاه‌برداری کرده بود، به جرم خود اعتراف کرد. او برای کلاه‌برداری از اپل دو هم‌دست دیگر نیز داشت.

دفتر دادستانی ایالات متحده در شمال ایالت کالیفرنیا در بیانیه‌ای می‌گوید یکی از کارکنان سابق به کلاه‌برداری از این شرکت اعتراف کرده است. گفته می‌شود این فرد در مجموع بیش از ۱۷ میلیون دلار به ضرر مالی زده است. دیرندرا پرساد ۵۲ ساله، در دادگاه فدرال به اتهامات مختلف شامل توطئه برای ارتکاب کلاه‌برداری و توطئه برای کلاه‌برداری از ایالات متحده اعتراف کرده است.

گفته می‌شود پرساد به‌عنوان کارمند زنجیره‌ی تأمین از دسامبر ۲۰۰۸ (آذر و دی ۱۳۸۷) تا دسامبر ۲۰۱۸ (آذر و دی ۱۳۹۷) برای اپل کار کرده است. او وظیفه داشت قطعات و خدمات مختلف را از تأمین‌کنندگان برای بخرد. پرساد به‌صورت کتبی اعتراف کرده که در سال ۲۰۱۱ ازطریق دزدی، گرفتن رشوه و دستکاری فاکتورهای خرید، فرایند کلاه‌برداری از را شروع کرده است.

دفتر دادستانی ایالات متحده می‌گوید دو نفر از هم‌دستان دیرندرا پرساد به نام‌های رابرت گری هنسن و دان بیکر که به هم‌دستی با کارمند سابق اپل متهم شده بودند نیز به جرم خود اعتراف کرده‌اند.

در یک نمونه، پرساد مادربردهای متعلق‌به اپل را برای شرکت تحت مدیریت بیکر به نام CTrends فرستاد. بیکر قطعات مادربرد را برداشت و سپس برای فرستاد. پرساد برای این قطعاتی که به برگردانده شده بودند، فاکتور خرید صادر کرد. پس از پرداخت پول توسط اپل، پرساد و بیکر درآمد حاصل را تقسیم کردند. کارمند سابق به کلاه‌برداری مالیاتی نیز اعتراف کرده است.

احتمالاً دیرندرا پرساد به دلیل جرم‌هایش حداکثر ۲۵ سال زندانی می‌شود. پرساد پنج میلیون دلار از دارایی‌هایی را که ازطریق کلاه‌برداری تهیه کرده است از دست می‌دهد. جلسه‌ی صدور حکم پرونده حدوداً ۶ ماه دیگر برگزار می‌شود.