سونی در سرتاسر جهان بیش‌از ۲۵ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ فروخته است
02
نوامبر

سونی در سرتاسر جهان بیش‌از ۲۵ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ فروخته است

سونی رسماً اعلام کرد که موفق شده است به رکورد فروش ۲۵ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ در سرتاسر جهان دست یابد.

سونی به‌تازگی نتایج مالی خود را برای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ منتشر کرده و در این بازه‌ی زمانی ۳٫۳ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ دیگر روانه‌ی بازار کرده است که با میزان فروش آن در سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته مطابقت دارد. این شرکت در جولای سال جاری گزارش داد که فروش کلی پلی استیشن ۵ در همه‌ی کشورهای جهان به ۲۱٫۷ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ هزار دستگاه بیشتر است.

اگرچه به‌نظر می‌رسد رشد فروش پلی‌استیشن ۵ نسبت به سال گذشته ثابت بوده است، اما آمار مربوط به موجودی این کنسول نشان می‌دهد سونی خود را برای فصل تعطیلات آماده می‌کند. همان‌طور که تحلیل‌گر صنعت Benji Sales اشاره کرده است، شرکت ژاپنی خود را برای عرضه‌ی تعداد زیادی کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ در ماه‌های آتی آماده می‌کند. انتظار می‌رود بازی‌ Call of Duty: Modern Warfare II که به‌تازگی منتشر شده است و همچنین God of War Ragnarok، فروش این کنسول را به‌میزان درخورتوجهی افزایش دهند.

به‌نوشته‌ی WccfTech، سونی پلی استیشن ۵ را در نوامبر ۲۰۲۰ در سرتاسر جهان عرضه کرد. براساس گزارش این شرکت در آوریل ۲۰۲۱، فروش کنسول مذکور در سراسر جهان از ۷٫۸ میلیون دستگاه فراتر رفت و رکورد فروش پلی استیشن ۴ را هم شکست. غول فناوری ژاپنی در ژوئن سال جاری اعلام کرد ۲۰ میلیون کنسول عرضه کرده است. در ادامه بخشی از این گزارش را مرور می‌کنیم:

ما بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم Sony Interactive Entertainment (SIE) در سرتاسر جهان بیش‌از ۲۰ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ فروخته است. از زمان آغاز عرضه‌ی PS5، تیم‌های ما به‌طور خستگی‌ناپذیر کار کرده‌اند تا این کنسول بازی دردسترس همه‌ی علاقمندان نواحی مختلف جهان قرار گیرد و ما می‌خواهیم برای رسیدن به این نقطه‌ی عطف از حمایت‌های طرفداران تشکر کنیم. اشتیاق شما به نام تجاری پلی‌استیشن چیزی است که به ما انگیزه می‌دهد و الهام بخش ما برای ارائه‌ی نوآوری‌های جدید، مهندسی آینده بازی و ادامه دادن روند تبدیل‌شدن به بهترین مکان برای بازی است.

آن‌دسته از طرفدارانی که هنوز موفق به خرید پلی استیشن ۵ نشده‌اند، لطفاً بدانید که ما در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید این کنسول در سال جاری هستیم و بی‌وقفه تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم PS5 برای همه کسانی که قصد خرید آن را دارند دردسترس باشد.