31
اکتبر

ویوو جایگاه برترین فروشنده گوشی هوشمند چین

ویوو جایگاه برترین فروشنده گوشی هوشمند چین را در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد

ویوو جایگاه برترین فروشنده گوشی هوشمند چین :گزارش IDC نشان می‌دهد شرکت ویوو موفق شده است در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲، جایگاه برترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند چین را به‌خود اختصاص دهد و اپل نیز به‌عنوان تنها شرکت غیرچینی این فهرست، در جایگاه چهارم قرار گرفت.

بازار گوشی‌های هوشمند چینی، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان محسوب می‌شود و طبق اعلام IDathe، روند کاهشی در این حوزه در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری نیز همچنان ادامه دارد. مجموع گوشی‌های هوشمند عرضه شده در چین در این بازه‌ی زمانی به ۷۱٫۳ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کم‌تر است. بااین‌حال، بخش گوشی‌های رده‌بالا شاهد افزایش ۱٫۹ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۱ است و در این مدت ۲۲٫۴ درصد از بازار را به‌خود اختصاص داده است.

به‌گزارش GSMArena، پنچ شرکت برتر فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ عبارت‌اند از ویوو، آنر، اوپو، اپل و شیائومی. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اپل تنها شرکت غیر چینی این فهرست است، اما با وجود عملکرد چشم‌گیر ویوو، میزان فروش آن نسبت به سال گذشته بیش‌از ۲۰ درصد کاهش یافته است. iQOO از زیربرندهای ویوو است که به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی حفظ جایگاه این شرکت شناخته می‌شود.

  • ویوو X90 احتمالاً از دوربین اصلی مجهز به حسگر یک‌اینچی IMX989 بهره خواهد برد
  • کاهش ۹ درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲

ویوو جایگاه برترین فروشنده گوشی هوشمند چین :میزان فروش گوشی‌های آنر نیز نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته با کاهش ۹٫۱ مواجه شد و ۱۷٫۹ درصد از کل بازار چین را در این مدت به خود اختصاص داد. ازطرف دیگر، اوپو با کاهش فروش ۲۷٫۹ درصدی در این بازه‌ی زمانی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، بیشترین کاهش را در فروش گوشی‌های هوشمند خود تجربه کرد؛ البته این شرکت همچنان با دراختیار داشتن ۱۱٫۶ درصد از کل بازار چین، نسبت به اپل در جایگاه بالاتری قرار دارد.

همان‌طور که اشاره شد، اپل تنها شرکت غیر چینی حاضر در فهرست پنج فروشنده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند چین در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ است. میزان فروش این شرکت به‌لطف عرضه‌ی سری آيفون ۱۴ حددو ۲٫۵ درصد بهبود یافته است. درنهایت جایگاه پنجم فهرست مذکور به شیائومی تعلق دارد که با کاهش فروش ۱۷٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد و اکنون ۹ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند چین را دراختیار دارد.