31
اکتبر

به‌روزرسانی اندروید 12L سرفیس Duo امکان استفاده از حالت دسکتاپ

به‌روزرسانی اندروید 12L سرفیس Duo امکان استفاده از حالت دسکتاپ را فراهم می‌کند

به‌روزرسانی اندروید 12L سرفیس Duo امکان استفاده از حالت دسکتاپ:به‌روزرسانی اندروید 12L برای سرفیس Duo و Duo 2 قابلیتی به‌نام حالت اجباری دسکتاپ را به‌طور آزمایشی به این گوشی‌های تاشو اضافه کرده است که امکان اتصال به کامپیوترهای ویندوزی را فراهم می‌کند.

آپدیت اندروید 12L که اخیراً برای سرفیس Duo و سرفیس Duo 2 منتشر شده است، قابلیت‌های مختلفی مثل تصاویر زمینه‌ی جدید، تغییرات ظاهری، منوی قلم جدید و غیره را دراختیار دارندگان این دو دستگاه قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جذاب و جدیدی که با این آپدیت به سرفیس Duo اضافه شده است، به شما اجازه می‌دهد ازطریق برنامه‌ی Remote Desktop Program یا RDP از دستگاه خود برای دسترسی به رایانه‌ی شخصی ویندوزی استفاده کنید.

شین کریگ، ویدیویی درمورد ویژگی‌ حالت دسکتاپ به‌روزرسانی اندروید 12L برای سرفیس Duo و Duo 2 به‌اشتراک گذاشته است و در آن به روش کارکرد قابلیت مذکور اشاره می‌کند.

بااین‌حال، مهم است که توجه داشته باشید قابلیت حالت دسکتاپ به‌طور عادی دردسترس نیست زیرا فعلاً در حالت توسعه‌دهنده قرار دارد. با فعال‌کردن حالت برنامه‌نویس و مراجعه به مسیر Settings > System > Developer Options می‌توان این ویژگی را فعال کرد. در این بخش می‌توانید حالت دسکتاپ اجباری را تغییر دهید

  • به‌روزرسانی اندروید 12L مایکروسافت با ظاهری شبیه ویندوز برای سرفیس Duo و Duo 2 منتشر شد

به‌روزرسانی اندروید 12L سرفیس Duo امکان استفاده از حالت دسکتاپ:به‌نوشته‌ی MSPoweruser، پس‌از فعال کردن Forced Desktop Mode و اتصال دستگاه به داک، هیچ تغییری در سرفیس Duo مشاهده نخواهید کرد. کریگ اشاره می‌کند این قابلیت هنگام اتصال سرفیس Duo به داکی که مانیتور، صفحه‌کلید و ماوس نیز به آن متصل هستند، چگونه کار می‌کند. در این‌حالت، نمایشگر رایانه نماد برنامه‌ی RDP را نشان می‌دهد که می‌توانید روی آن کلیک کنید. انجام این کار به شما اجازه می‌دهد به رایانه‌ی شخصی ویندوزی موجود در شبکه یا فضای ابری متصل شوید. این قابلیت همچنین امکان اضافه کردن رایانه‌های شخصی اضافه و اتصال برنامه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

اگرچه قابلیت حالت اجباری دسکتاپ جالب به‌نظر می‌رسد، اما روند توسعه‌ی آن هنوز کامل نشده است و شاید برای همه‌ی دارندگان سرفیس Duo کار نکند. بااین‌حال، این ویژگی برای کاربران حرفه‌ای که نیاز به دسترسی آسان به ویندوز دارند، امکانات زیادی ارائه می‌دهد.