29
اکتبر

گوگل مزایای استفاده از نسخه‌ ۶۴ بیتی اندروید را در سری پیکسل ۷ توضیح داد

گوگل مزایای استفاده از نسخه‌ ۶۴ بیتی اندروید را در سری پیکسل ۷ توضیح داد

گوگل مزایای استفاده از نسخه‌ ۶۴ بیتی اندروید را در سری پیکسل ۷ توضیح داد:گوگل درمورد مزیت‌های استفاده از نسخه‌ی ۶۴ بیتی اندروید مثل بهبود عملکرد برنامه‌ها، افزایش امنیت و غیره در گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۷ خود توضیحاتی ارائه کرد.

مدت کوتاهی پس‌از عرضه‌ی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو، گوگل گفت که این گوشی‌ها اولین محصولات اندرویدی هستند که فقط از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند. اکنون، شرکت مستقر در مانتین‌ویو پست جدیدی در وبلاگ توسعه‌دهندگان اندروید منتشر کرده و توضیحاتی درمورد مزایای استفاده از نسخه‌ی ۶۴ بیتی سیستم‌عامل موبایلی خود ارائه داده است.

گوگل اعلام کرد استفاده از نسخه‌ی ۶۴ بیتی اندروید باعث می‌شود سری پیکسل ۷ با اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی سازگار نباشند و این یعنی نسخه‌های قدیمی برنامه‌ها بدون کتابخانه‌های ۶۴ بیتی کار نمی‌کنند. سرعت اجرای برنامه‌ها با این تغییر افزایش یافته است زیرا اپلیکیشن‌ها اکنون به دستورالعمل‌های اضافه‌ای دسترسی دارند که برنامه‌های ۳۲ بیتی قادر به استفاده از آن‌ها نیستند.

  • رویکرد گوگل درمورد تراشه‌های تنسور، توجه نکردن به امتیاز بنچمارک‌ها و تمرکز روی پایداری است
  • گوگل به لطف سری پیکسل 7 پرفروش‌ترین هفته را در تاریخ خود ثبت کرد

به گزارش XDA، حذف پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی باعث می‌شود اندورید ۱۵۰ مگابایت از رم را آزاد کند و این یعنی احتمال بسته‌شدن برنامه‌ها به‌دلیل عدم دسترسی به حافظه‌ی آزاد، کاهش خواهد یافت. علاوه‌براین، قدرت عملکرد پردازنده‌هایی که برای اجرای کدهای ۶۴ بیتی بهینه شده‌اند تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. از دیگر مزیت‌های استفاده از سیستم‌عامل ۶۴ بیتی اندروید می‌توان به افزایش امنیت اشاره کرد.

توسعه‌دهندگان می‌توانند با بهره‌گرفتن از قابلیت‌های سیستم‌عامل ۶۴ بیتی اندروید، به‌روزرسانی‌ها را سریع‌تر ارائه دهند و علاوه‌براین از ابزارهای تشخیص خطای حافظه مثل HWASan استفاده کنند که نسبت به ASan بسیار کارآمدتر است. گوگل به توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی اعلام کرده شاید لازم باشد دقت بیشتری در آزمایش اپلیکیشن‌ها داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که برنامه‌های آن‌ها به‌طور خاص برای دستگاه‌های ۶۴ بیتی بهینه‌سازی شده باشد. گوگل برای کمک به گسترش این روند، گزارش‌های پیش‌از انتشار اپلیکیشن‌ها را ارائه کرده است.

گوگل مزایای استفاده از نسخه‌ ۶۴ بیتی اندروید را در سری پیکسل ۷ توضیح داد:پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو، آغازگر مسیر جدیدی هستند و می‌توان انتظار داشت در آینده دستگاه‌های بیشتری از رویکرد ۶۴ بیتی استفاده کنند. درحالی‌که نمی‌توان اعلام کرد کدام شرکت‌ها زودتر از این استراتژی بهره خواهند گرفت، اما طبق شایعات، محصول سخت‌افزاری بعدی گوگل که از نسخه‌ی ۶۴ بیتی اندروید استفاده می‌کند، تبلت پیکسل خواهد بود.