اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۳۲ کشور جهان عرضه می‌شود
14
مه

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۳۲ کشور جهان عرضه می‌شود

شرکت استرالینک، ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای اعلام کرد که این سرویس برای مردم ۳۲ کشور در سراسر جهان در دسترس و قابل استفاده است

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید که با توجه به تغییرات و پیشرفت‌های حاصل شده، تجهیزات دریافت اینترنت ماهواره‌ای این شرکت در اسرع وقت برای مشتریان ارسال خواهد شد و دیگر همانند گذشته، نیازی به انتظار نخواهد بود.

استارلینک اخیرا تصویری را در توییتر به اشتراک گذاشت که در آن، مناطقی که می‌توانند این سرویس را دریافت کنند، مشخص شده است. در این نقشه، می‌بینیم که اکثر کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و همچنین بخش‌هایی از آمریکای جنوبی، استرالیا و نیوزلیند قادر به دریافت سیگنال‌های اینترنت ماهواره‌ای هستند.

همچین اعلام شده که دیگر مناطق جهان از جمله کشورهای آفریقایی نیز به زودی در سال ۲۰۲۳ قادر به استفاده از این سرویس خواهند بود. استارلینک در حالی تعداد کشورهای دریافت‌کننده اینترنت خود را ۳۲ کشور اعلام کرد که تا پیش از این، استارلینک تنها در ۲۵ کشور جهان قابل دسترسی بود.

اما مهمتر از تعداد این کشورها، مدت زمان انتظار برای دریافت تجهیزات دریافت امواج این اینترنت است که طبق ادعای اسپیس ایکس، انتظار چندین ماهه دیگر وجود ندارد و این دیش‌ها فورا برای کاربران ارسال خواهد شد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اغلب کاربران استارلینک در آمریکای شمالی هستند و مابقی در مناطقی همچون آمریکای شمالی، استرالیا، نیوزیلند و اروپا در حال استفاده از اینترنت ماهواره‌ای این شرکت هستند.

در حال حاضر، کیت دریافت امواج ماهواره‌ای اینترنت استارلینک با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود و هزینه اشتراک ماهانه آن نیز برابر با ۱۱۰ دلار تعیین شده است.