زمان رونمایی از پهپاد DJI مینی ۳ پرو اعلام شد
09
مه

زمان رونمایی از پهپاد DJI مینی ۳ پرو اعلام شد

شرکت چینی DJI با انتشار تیزری رسمی‌از برگزاری رویدادی به منظور معرفی محصولی جدید در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) خبر داد.

مراسمی‌ که احتمالا شاهد معرفی پهپادی جدید در آن خواهیم بود و با توجه به انتشار ویدیویی از جعبه‌گشایی پهپاد جدید DJI مینی ۳ پرو و کنترلر آن، احتمالا محصول مورد انتظار همین مینی ۳ پرو خواهد بود. این ویدیو توسط اکانت DroneDJI و در همان روزی که این تیزر منتشر شد، بارگذاری شد.

این ویدیو از شخصی دریافت شده که ادعا می‌کند پهپاد مینی ۳ پرو شرکت DJI را که هنوز معرفی نشده، دریافت کرده و فرآیند جعبه‌گشایی آن را نشان می‌دهد. در این ویدیو، شکل ظاهری این پهپاد و با همراه سنسورهای اجتناب از برخورد با موانع و همچنین کنترلرهای پهپاد قابل رویت است.

همانطور که در این ویدیو اشاره می‌شود، کنترلر این پهپاد جدید شباهت زیادی به کنترلر پهپاد RC Pro این شرکت دارد اما با این تفاوت که چند دکمه و درگاه از روی آن حذف شده است. همچنین در کنترلر مینی ۳ پرو، هیچ آنتنی مشاهده نمی‌شود و بعید به نظر می‌رسد که میزان روشنایی و شفافیت نمایشگر آن به صفحه نمایش کنترلر پهپاد RC Pro برسد.

طبق اطلاعات منتشرشده در ماه گذشته، وزن این پهپاد کمتر از ۲۵۰ گرم عنوان شد که برای کاربران آمریکایی نکته مهمی‌است چراکه برای استفاده، نیازی به ثبت و رجیستر آن نخواهند داشت. علاوه بر این، به سنسورهایی در قسمت جلویی برای جلوگیری از برخورد با موانع مجهز خواهد بود.

از دیگر مواردی که به آن اشاره شده می‌توان به باتری این پهپاد اشاره کرد که به طور تقریبی برابر با ۲۴۵۳ میلی‌آمپر عنوان شده است. بر اساس اطلاعات DroneDJ، پهپاد مینی ۳ پرو با قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلار مجهز به دوربینی ارتقایافته در مقایسه با مدل مینی ۲ عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود این پهپاد جدید از سنسور بزرگ‌تر با دیافراگمی‌عریض‌تر برای جذب نور بیشتر برخوردار و قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن ۴K و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز خواهد بود. این در حالی است که مدل مینی ۲ از نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کرد.

از دیگر مشخصات مورد انتظار برای مینی ۳ پرو می‌توان به پشتیبانی از قابلیت HDR اشاره کرد که می‌تواند برای فیلمبرداری از آسمان‌هایی با نور زیاد و یا زمین‌هایی با نور کم بسیار کاربردی باشد.

با توجه به درج عبارت Twist in the plot در تیزر شرکت DJI می‌توان حدس زد که دارندگان این پهپاد می‌توانند به راحتی از حالت فیلمبرداری پرتره به لیندسکیپ سوییچ کنند. این قابلیت می‌تواند برای افرادی که برای گوشی‌های هوشمند محتوا تولید می‌کنند، مفید و کاربردی باشد.