اپلیکیشن مترجم گوگل با ویجت‌های Material You به‌روزرسانی شد
02
مه

اپلیکیشن مترجم گوگل با ویجت‌های Material You به‌روزرسانی شد

پس از به‌روزرسانی نسخه iOS حالا نوبت به نسخه اندروید اپلیکیشن مترجم گوگل رسیده است که زبان طراحی جدید گوگل را پیاده‌سازی کند.

از زمان معرفی متریال یو (Material You) به‌عنوان نسخه جدید طراحی اختصاصی گوگل، اپلیکیشن‌هایی زیادی برای همگام شدن با آن و ایجاد تجربه‌ای یکپارچه‌تر در سیستم عامل اندروید اقدام به به‌روزرسانی رابط کاربری کرده‌اند؛ اما گوگل که خود شروع کننده این جریان به شمار می‌رود تاکنون اپلیکیشن مترجم خود را به‌روزرسانی نکرده بود و این تغییر سرانجام امروز اتفاق افتاد.

ا به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن مترجم گوگل دو ویجت جدید به نرم‌افزار افزوده می‌شود که هردو شامل طراحی متریال یو می‌شوند. بنابراین ویجت‌ها به‌صورت خودکار با پروفایل رنگی پویای سیستم عامل اندروید ۱۲ تطبیق پیدا خواهد کرد که این امر به یکپارچه‌تر شدن رابط‌کاربری دستگاه و افزایش تجربه کاربری کمک خواهد کرد. کمی قبل‌تر گوگل به‌روزرسانی مشابهی را برای نسخه iOS منتشر کرده بود. بدیهی است که تغییرات نسخه iOS تنها شامل تغییر طراحی و نه پشتیبانی از پروفایل رنگی پویا می‌شد.

ویجت‌های جدید اپلیکیشن مترجم گوگل با طراحی متریال یو

این دو ویجت شامل ویجت تاریخچه/ذخیره‌شده‌ها و ویجت کامل برنامه می‌شود. ویجت اول که در قالب یک ویجل قابل استفاده است، تاریخچه ترجمه‌ها را نمایش می‌دهد و با ضربه روی آیکن فلش می‌توانید به ترجمه‌های ذخیره‌شده نیز دست پیدا کنید. ویجت دوم اما کمی کلی‌تر عمل می‌کند و شامل دکمه‌هایی چون مترجم صوتی، مترجم مکالمه و استفاده از دوربین برای ترجمه می‌شود. همچنین در این قسمت می‌توانید با کلیک روی دکمه Clipboard، تنها با یک کلیک آنچه را که پیش‌تر کپی کرده‌اید، ترجمه کنید.

شما هم‌اکنون می‌توانید با به‌روزرسانی اپلیکیشن مترجم گوگل خود به نسخه ۶٫۳۵ از ویجت‌های جدید به همراه طراحی متریال یو بهره‌مند شوید.