‌ای‌ام‌دی برای رقابت با اینتل در بخش تراشه‌های مرکز داده‌‌، حدود ۲ میلیارد دلار هزینه می‌کند
05
آوریل

‌ای‌ام‌دی برای رقابت با اینتل در بخش تراشه‌های مرکز داده‌‌، حدود ۲ میلیارد دلار هزینه می‌کند

ای‌ام‌دی قصد دارد با تصاحب ۱٫۹ میلیارد دلاری پنساندو سیستمز، تراشه‌ها و موتورهای محاسباتی خود را توسعه دهد؛ پنساندو توسعه‌دهنده‌ای‌ در حوزه‌ی فناوری شبکه محسوب می‌شود.‌ای‌ام‌دی

ای‌ام‌دی روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد با پرداخت حدود ۱٫۹ میلیارد دلار، پنساندو سیستمز را خریداری کند.

‌ای‌ام‌دی برای رقابت با اینتل در بخش تراشه‌های مرکز داده‌‌، حدود ۲ میلیارد دلار هزینه می‌کند

پنساندو سیستمز (Pensando Systems) شرکتی مستقر در کالیفرنیا است که خدمات محاسبات ابری و بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌های کاربردی وب و دستگاه‌های متصل به اینترنت را توسعه می‌دهد و به واحد‌های فضاهای ابری شرکت‌هایی مانند گلدمن‌ ساکس، مایکروسافت آژور، هیولت پکرد انترپرایز و اورکل کورپوریشن خدمت‌رسانی می‌کند؛ انتظار می‌رود این خرید در سه‌‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ نهایی شود.

تیم قرمز زیر نظر لیزا سو، مدیر اجرایی ای‌ام‌دی، برای رقابت با اینتل تجارت تراشه‌های بخش مرکز داده‌های خود را احیا کرده است و قصد دارد در ارائه ریزپردازنده‌هایی شبکه‌های شرکتی و اینترنتی خود نیز بهبود‌هایی اعمال کند. سو تا به حال موفق شده است قابلیت‌های جدیدی برای تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی، قطعات گرافیکی عرضه کند و حالا به گزارش finance.yahoo تصمیم دارد برای تقویت بخش تراشه‌های مربوط به پردازش بسته‌های داده نیز با پنساندو سیستم همکاری کند و تراشه‌ها و نرم‌افزارهای مسیریابی اطلاعات داخل سیستم‌های سیستم‌های خود را توسعه دهد.

سو در این بیانیه‌ای اعلام کرد:

برای ایجاد مرکز داده‌ای پیشرو با بهترین عملکرد، بالاترین امنیت و انعطاف‌پذیری و کمترین هزینه به طیف گسترده‌ای از موتورهای محاسباتی نیاز داریم . پنساندو در حوزه‌ی تراشه، نرم‌افزار و پلتفرم تخصصی جهانی و نو‌آورری بی‌سابقه‌ای برای ای‌ام‌دی به ارمغان می‌آورد و توانایی ما را برای ارائه راهکار‌های پیشرو به مشتریان در فضای ابری، سازمانی و اینترنتی افزایش می‌دهد.

ای‌ام‌دی با بازپس‌گیری سهم خود در تراشه‌های مرکز داده می‌تواند به رشد و سودآوری بیشتر برسد؛ سهام این شرکت پس از انتشار خبرهای مربوط به خرید پنساندو، تا ۱٫۷ درصد افزایش یافت.

تیم قرمز در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت و حاشیه‌ی ناخالص آن در سال جاری به رقمی حدود ۵۱ درصد نیز خواهد رسید؛ این رقم تقریباً با حاشیه‌ی ناخالص پیش‌بینی‌شده برای اینتل برابر است. تیم آبی در سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۳ درصد حاشیه‌ی سود داشت درحالی‌که حاشیه‌ی سود ای‌ام‌دی در همان سال تنها ۳۱ درصد اعلام شد.