31
مارس

گوشی گیمینگ بلک شارک 5 پرو با طراحی و امکانات به‌روزشده معرفی شد

گوشی گیمینگ بلک شارک 5 پرو با طراحی و امکانات به‌روزشده معرفی شد

گوشی گیمینگ بلک شارک 5 پرو با طراحی و امکانات به‌روزشده معرفی شد:بلک شارک، زیرمجموعه‌ی گیمینگ گوشی‌های شیائومی، امروز با برگزاری مراسمی گوشی جدید خود را با طراحی و امکانات به‌روزشده رونمایی کرد. در این مراسم، شیائومی امتیاز دگزو مارک بلک شارک 5 پرو در بخش صدا را ۸۷ اعلام کرد که رکورد جدیدی در امتیازات صدای اسپیکر گوشی‌های هوشمند دگزومارک محسوب می‌شود.

گوشی گیمینگ جدید بلک شارک در دو رنگ خاص مشکی و سفید با طراحی RGB تولید شده و قرار است در سه نسخه‌ روانه‌ی بازار چین شود: ۱. نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی (با قیمت ۶۶۱ دلار)؛ ۲. نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی (با قیمت ۷۴۰ دلار)؛ ۳. نسخه‌ی مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی (با قیمت ۸۶۶ دلار). گفتنی است که پیش‌فروش این گوشی از امروز آغاز می‌شود و عرضه‌ی نهایی و فروش آن در فروشگاه‌های آفلاین و آنلاین از ۲ آوریل (۱۳ فروردین) آغاز خواهد شد.

مشخصات و امکانات Black Shark 5 Pro

Black Shark 5 Pro به صفحه‌نمایش ۶/۶۷ اینچی با رزولوشن FHD+ (۲٬۴۰۰ x ۱٬۰۸۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز مجهز است. از دیگر امکانات این پنل OLED می‌توان به حداکثر روشنایی ۱٬۳۰۰ نیت، فناوری کاهش نور DC، پوشش ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی P3، پشتیبانی از HDR10+ و ۱/۰۷ میلیارد رنگ اشاره کرد. صفحه‌نمایش بلک شارک 5 پرو از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۷۲۰ هرتز و صفحه‌نمایش حساس به فشار دو ناحیه‌ای برخوردار است که خبر خوشی برای گیمرها می‌تواند باشد. گواهی SGS Blu-ray و تأخیر پاسخ لمسی چندانگشتی ۸/۳ میلی‌ثانیه‌ای از دیگر ویژگی‌های پرشمار نمایشگر این گوشی گیمینگ بلک شارک است.

رنگ مشکی گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 5 پرو

این دستگاه از پردازنده‌ی کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع Disk Array 2.0 بهره می‌برد. Disk Array به‌طور مؤثر سرعتی در حد UFS 3.1 و SSD را ارائه می‌دهد. به‌لطف این فناوری، سرعت خواندن و نوشتن به‌ترتیب ۵۵ و ۶۹ درصد افزایش یافته است.

در مراسم رونمایی، امتیاز AnTuTu بلک شارک 5 پرو ۱٬۱۲۹٬۷۱۶ اعلام شده است. جدیدترین گوشی گیمینگ بلک شارک برای کنترل دمای زیاد تراشه‌ی قدرتمندش، از سیستم خنک‌کننده‌ی دوگانه‌ی ضدجاذبه برمبنای محفظه‌ی بخار استفاده می‌کند که اندازه‌ی آن به ۵٬۳۲۰ میلی‌متر‌مربع می‌رسد. از دیگر نشانه‌های گیمینگ‌بودن این گوشی، علاوه‌بر RGB طبق معمول، وجود ماشه‌های مخصوص بازی است.

دوربین گوشی Black Shark 5 pro | بلک شارک ۵ پرو

شیائومی این‌بار در بخش دوربین نیز عملکرد خوبی در سطح گوشی‌های گیمینگ دارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز به سنسور HM2 ایزوسل سامسونگ به‌همراه دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید و ۵ مگاپیکسلی تله‌‎فوتو ماژول سه‌گانه‌ی دوربین بلک شارک 5 پرو را تشکیل می‌دهند. در قاب جلویی گوشی نیز، دوربین ۱۶ مگایپکسلی برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی وجود دارد.

Black Shark 5 Pro |‌ باتری و شارژر گوشی گیمینگ بلک شارک ۵ پرو

گوشی گیمینگ بلک شارک 5 پرو با طراحی و امکانات به‌روزشده معرفی شد:انرژی لازم برای کار با نسل جدید گوشی گیمینگ شیائومی را باتری ۴٬۶۵۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی تأمین می‌کند. به‌ادعای بلک شارک، شارژ کامل این گوشی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. از دیگر امکانات بلک شارک ۵ پرو، رابط کاربری JoyUI 13‌ برپایه‌ی اندروید ۱۲، وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ را می‌توان برشمرد.