30
مارس

تمرکز اپل تی‌وی پلاس بر کیفیت، درآمد این سرویس را در سال ۲۰۲۱ دو برابر کرد

تمرکز اپل تی‌وی پلاس بر کیفیت، درآمد این سرویس را در سال ۲۰۲۱ دو برابر کرد

 

تمرکز اپل تی‌وی پلاس بر کیفیت، درآمد این سرویس را در سال ۲۰۲۱ دو برابر کرد:ه گفته‌ی وال‌استریت ژورنال، اینکه اپل تی‌وی پلاس کیفیت را به کمیت ترجیح داده، باعث دو برابر شدن درآمد این سرویس در سال ۲۰۲۱ شده است.

تمرکز اپل تی‌وی پلاس روی محتوای باکیفیت در اسکار امسال نتیجه‌ی خوبی برای این شرکت داشت. اپل تی‌وی پلاس اولین سرویس استریمی است که برنده‌ی بهترین فیلم رویداد اسکار شد. علاوه‌براین، سرویس مورد اشاره در جوایز امی، جایزه‌ی بهترین کمدی را برای مجموعه‌ی تلویزیونی تد لاسو به خانه برد. گزارش جدید وال‌استریت ژورنال نیز دقیقاً به این موضوع اشاره دارد.

به گزارش 9to5Mac و به‌ نقل از وال‌استریت ژورنال، اگرچه تعداد محتوای اپل‌ تی‌وی پلاس نسبت به رقبایی مثل نتفلیکس یا دیزنی پلاس کمتر است اما این موضوع جلوی موفقیت این سرویس را نگرفته است. جدا از اینکه اپل تی‌وی پلاس اسکار را برای فیلم CUDA دریافت کرد، توجهات زیادی را برای تراژدی مکبث، تد لاسو، Wolfwalkers و The Morning Show به خود جلب کرد.

مجموعه تلویزیونی تد لاسو

اپل تی‌وی پلاس در طول فعالیت دو ساله‌ی خود بیش از ۲۵۰ جایزه در مراسم‌های مختلف دریافت کرده و محتواهای این سرویس تقریباً هزار بار نامزد دریافت جایزه شده‌اند. مایکل ناتانسون، تحلیلگر رسانه‌ای در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفت:

به‌نظر می‌رسد اپل به‌ دلیل کم بودن تعداد محتوای خود، سعی کرده است به‌جای کمیت، تمرکزش را روی کیفیت قرار دهد.

گزارش مالی آخرین سه‌ماهه‌ی مالی اپل نشان می‌دهد درآمد حاصل از سرویس‌های خدماتی این شرکت با حدود ۲۴ درصد افزایش به ۱۹٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

هزینه اشتراک ماهانه‌ی اپل‌ تی‌وی پلاس ۴٫۹۹ دلار است، که بخش کوچکی از درآمد کلی این سرویس را تشکل می‌دهد. به گفته‌ی تونی ساکوناگی، تحلیلگر برنشتاین، درآمد این سرویس استریم در سال مالی ۲۰۲۱ که از اکتبر تا سپتامبر متغیر است، در مقایسه با سال مالی ۲۰۲۰ تقریباً دو برابر شده و به ۲٫۲ میلیارد دلار رسیده است.

اپل هنگام معرفی سرویس تی‌وی پلاس در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد مشتریان آیفون، آیپد، اپل تی‌وی یا مک‌بوک‌های جدید می‌توانند تا یک‌سال به‌طور رایگان از این سرویس استفاده کنند. این شرکت اکنون نیز سه ماه اشتراک رایگان تی‌وی پلاس به مشتریانی که دستگاه‌های جدید اپل را خریداری کنند، ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، برخی از محتوای این سرویس به‌طور رایگان دردسترس قرار گرفته است تا کاربران بتوانند تجربه‌ای لذت‌بخش از پخش آنلاین محتوای باکیفیت داشته باشند.

MoffettNathanson تخمین زده تعداد کاربرانی که در ایالات متحده اشتراک اپل تی‌وی پلاس را خریداری کرده‌اند، به ۱۲ میلیون نفر می‌رسد. وال‌استریت ژورنال اشاره کرده است اپل برای ادامه‌ی روند رو‌به‌رشد این سرویس باید تعهدات خود را در ارائه‌ی برنامه‌های تلویزیونی، مستندها و فیلم‌ها تکرار کند.

اپل همچنین برای افزایش علاقه‌ی کاربران به سرویس استریم خود، درحال ورود به حوزه‌ی ورزش است. این شرکت اخیراً با لیگ برتر بیس‌بال قراردادی برای حقوق انحصاری پخش بازی‌های جمعه‌شب منعقد کرده است.

تمرکز اپل تی‌وی پلاس بر کیفیت، درآمد این سرویس را در سال ۲۰۲۱ دو برابر کرد:علاوه‌براین، اپل در کنار برخی دیگر از شرکت‌ها، بسته‌ی بلیت یک‌شنبه را ارائه می‌دهد؛ بسته‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد هر بازی را در روز یکشنبه تماشا کنند. درحال‌حاضر دایرک‌تی‌وی (DirecTV) مالک فعلی حقوق بلیت یکشنبه است اما این قرارداد پس از فصل آینده، منقضی خواهد شد.