24
فوریه

پیکسل 7 احتمالاً از مودم 5G سامسونگ استفاده می‌کند

پیکسل 7 احتمالاً از مودم 5G سامسونگ استفاده می‌کند

 

پیکسل 7 احتمالاً از مودم 5G سامسونگ استفاده می‌کند:گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل احتمالاً امسال با نسل جدید تراشه‌ی تنسور که از مودم معرفی‌نشده‌ی 5G سامسونگ استفاده می‌کند، عرضه می‌شوند.

سال گذشته گوگل برای نخستین بار از تراشه‌ی اختصاصی تنسور در گوشی‌های هوشمند سری پیکسل استفاده کرد. البته بررسی‌های بیشتر نشان داد تراشه‌ی تنسور به‌صورت کامل توسط گوگل طراحی نشده و اهالی مانتین‌ویو همکاری‌هایی با زیرشاخه‌ی System LSI سامسونگ داشته‌اند. در شایعه‌ی جدیدی گفته شده است که نسل بعد گوشی‌های پیکسل قرار است باری دیگر سراغ استفاده از مودم 5G سامسونگ بروند.

بر‌ اساس نوشته‌ی سم‌موبایل، کد منبع نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۳ شامل اطلاعاتی درباره‌ی گوشی‌های جدید پیکسل است که امسال عرضه می‌شوند. گفته شده است پیکسل‌های ۲۰۲۲ سراغ استفاده از نسل بعد پردازنده‌ی تنسور می‌روند که از کدنام GS201 استفاده می‌کند. این تراشه مجهز به مدلی معرفی‌نشده از مودم‌های 5G سری اگزینوس با شماره‌مدل g5300b است. نسل اول تراشه‌ی تنسور از مودم اگزینوس ۵۱۲۳ با شماره‌مدل g5123b استفاده می‌کرد.

جزئیات جدیدی در مورد پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل منتشر شدند

مودم معرفی‌نشده‌ی سامسونگ قرار است در دو گوشی رده‌بالای جدید گوگل که فعلاً با کدنام Cheetah و Panther شناخته می‌شوند حضور پیدا کند. این دو گوشی احتمالاً به‌ترتیب پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو (Google Pixel 7 Pro) خواهند بود.

مدل جدید مودم‌های سامسونگ شاید پیشرفت‌هایی به شبکه‌ی 5G روی گوشی‌های گوگل بیاورد و حتی در گوشی‌های رده‌بالای بعدی سامسونگ هم استفاده شود. فعلاً مشخص نیست که همکاری بین گوگل و سامسونگ برای تولید تراشه‌ی اختصاصی قرار است تا چه زمانی ادامه داشته باشد.