با دوربین جدید پاناسونیک لومیکس GH6 آشنا شوید
24
فوریه

با دوربین جدید پاناسونیک لومیکس GH6 آشنا شوید

پاناسونیک به تازگی از عضو جدید دوربین‌های میکرو چهار سوم خود به نام لومیکس GH6 که با تمرکز روی قابلیت‌های فیلمبرداری طراحی شده، رونمایی کرد.

حدود یک سال پیش و به همراه عرضه مدل لومیکس GH5 مارک ۲، پاناسونیک تیزری از این دوربین جدید را در معرض دید علاقه‌مندان خبر داد و اعلام کرد که این محصول در آینده نزدیک معرفی خواهد شد. اما رونمایی از این محصول چندین ماه به تعویق افتاد و در نهایت لومیکس GH6 ساعاتی پیش قدم به عرضه وجود داشت.

به گفته پاناسونیک، این دوربین از قابلیت فیلمبرداری ۱۰ بیتی ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه، ۱۰ بیتی ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۰ بیتی ۵.۷K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بهره می‌برد. این محصول از لحاظ ظاهری و برخی مشخصات، شباهت زیادی به مدل قبلی خود دارد که از جمله آنها می‌توان به نمایشگر ۳ اینچی با قابلیت چرخش اشاره کرد.

اما در خصوص تغییرات جدید در لومیکس GH6 باید گفت که این دوربین از سنسور میکرو چهار سوم ۲۵.۲ مگاپیکسلی و پردازنده تصویری جدید ونوس انجین (Venus Engine) بهره می‌برد.  به گفته پاناسونیک، این دو ویژگی در کنار هم، امکان ثبت تصویر با سرعت ۱۴ فریم بر ثانیه را در حالت قفل بودن فوکوس خودکار را ارائه می‌دهند. در واقع، این دوربین از سنسوری با بالاترین میزان رزولوشن که تاکنون در یک دوربین میکرو چهار سوم یا چهار سوم به کار رفته، برخوردار است.  پاناسونیک همچنین در دل این دوربین یک فن را تعبیه کرده که می‌تواند با خنک نگه داشتن دستگاه، امکان فیلمبرداری برای مدت زمان طولانی‌تر را برای کاربران فراهم کند. لومیکس GH6 از سیستم جدید لرزشگیر پنج محوره بهره می‌برد و به عنوان اولین دوربین میکرو چهار سوم که از فرمت V-Log و V-Gamut پشتیبانی می‌کند، وارد بازار خواهد شد.  پاناسونیک قیمت این دوربین را برابر با ۲۱۹۹ دلار تعیین کرده که البته این قیمت، تنها برای بدنه دوربین خواهد بود. این یعنی، لومیکس GH6 حدود ۵۰۰ دلار گران‌تر از مدل GH5 مارک ۲ و ۲۰۰ دلار بیشتر از نسخه اصلی GH5 عرضه خواهد شد.

اما در خصوص تغییرات جدید در لومیکس GH6 باید گفت که این دوربین از سنسور میکرو چهار سوم ۲۵.۲ مگاپیکسلی و پردازنده تصویری جدید ونوس انجین (Venus Engine) بهره می‌برد.

به گفته پاناسونیک، این دو ویژگی در کنار هم، امکان ثبت تصویر با سرعت ۱۴ فریم بر ثانیه را در حالت قفل بودن فوکوس خودکار را ارائه می‌دهند. در واقع، این دوربین از سنسوری با بالاترین میزان رزولوشن که تاکنون در یک دوربین میکرو چهار سوم یا چهار سوم به کار رفته، برخوردار است.

پاناسونیک همچنین در دل این دوربین یک فن را تعبیه کرده که می‌تواند با خنک نگه داشتن دستگاه، امکان فیلمبرداری برای مدت زمان طولانی‌تر را برای کاربران فراهم کند. لومیکس GH6 از سیستم جدید لرزشگیر پنج محوره بهره می‌برد و به عنوان اولین دوربین میکرو چهار سوم که از فرمت V-Log و V-Gamut پشتیبانی می‌کند، وارد بازار خواهد شد.

پاناسونیک قیمت این دوربین را برابر با ۲۱۹۹ دلار تعیین کرده که البته این قیمت، تنها برای بدنه دوربین خواهد بود. این یعنی، لومیکس GH6 حدود ۵۰۰ دلار گران‌تر از مدل GH5 مارک ۲ و ۲۰۰ دلار بیشتر از نسخه اصلی GH5 عرضه خواهد شد.