ال‌جی به تجارت پنل‌های خورشیدی خود پایان می‌دهد
23
فوریه

ال‌جی به تجارت پنل‌های خورشیدی خود پایان می‌دهد

ال‌جی به تجارت پنل‌های خورشیدی خود پایان می‌دهد : تجارت پنل های خورشیدی ال‌جی نیز پا در مسیری می‌گذارد که بخش موبایل این شرکت گذاشت. ال‌جی به دلیل افزایش هزینه‌ تهیه مواد اولیه، محدودیت‌های زنجیره تامین و رقابت بالای بازار در بخش قیمت‌گذاری،‌ از ماه آینده میلادی تولید پنل‌های خورشیدی را متوقف می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که تامین مواد اولیه و عرضه محصولی با قیمت رقابتی به بازار باعث شده چنین تصمیمی بگیرد و برای حضور در بازار پنل‌های خورشیدی به نقطه بن بست رسیده است.

ال‌جی گفته: «این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که این شرکت در تجارت جهانی پنل‌های خورشیدی به دلایل مختلف از جمله قیمت رقابتی و افزایش هزینه مواد اولیه دچار ابهام شده است.»

ال‌جی به تجارت پنل‌های خورشیدی خود پایان می‌دهد

کسب و کار پنل خورشیدی ال‌جی

ال‌جی به تجارت پنل‌های خورشیدی خود پایان می‌دهد : کسب‌وکار پنل‌های خورشیدی ال‌جی نیز همانند تجارت گوشی‌های هوشمند این شرکت متوقف می‌شود. این شرکت در بخش موبایل نیز نتوانست به مسیر خود ادامه دهد و بعد از 23 فصل متوالی زیان‌دهی درنهایت برای همیشه تعطیل شد. اکنون همین سرنوشت برای پنل‌های خورشیدی نیز رقم می‌خورد.

براساس اعلام ال‌جی، هیئت مدیره این شرکت اتخاذ چنین تصمیمی را تایید کرده است. به گفته این شرکت، تولید پنل خورشیدی ال‌جی از ماه آینده میلادی به پایان می‌رسد و این کسب‌وکار به طور رسمی در پایان ژوئن تعطیل می‌شود.

این شرکت در خطاب به مشتریان فعلی گفته که به ارائه پشتیبانی از پنل خورشیدی برای مشتریان آمریکایی در «سال‌های آینده» ادامه خواهد داد. هرچند هنوز مشخص نکرده این پشتیبانی برای چند سال ادامه خواهد داشت.

تصمیم برای تعطیلی کسب و کار پنل های خورشیدی باعث می‌شود 160 کارمند و 60 کارگر قراردادی مستقر در هانتسویل، آلاباما بیکار شده و به سایر واحدهای تولیدی ال جی منتقل شوند. در کره جنوبی، تقریبا 900 کارمند در سایر واحدها جابجا خواهند شد.

افزایش هزینه خرید مواد اولیه و محدودیت‌های موجود در تامین مواد از زنجیره تامین، بر فعالیت‌های ال‌جی تاثیر منفی گذاشته است.  کل سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه چهارم 2021 به دلیل این عوامل 21 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.