نسخه‌ی جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون ۶۹۵ در گیک‌بنچ ظاهر شد
14
فوریه

ظهور نسخه‌ی جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون ۶۹۵ در گیک‌بنچ

ظهور نسخه‌ی جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون ۶۹۵ در گیک‌بنچ : پوکو به‌عنوان یکی از موفق‌ترین زیرمجموعه‌های شیائومی قصد دارد تا این هفته از گوشی هوشمند پوکو M4 پرو در کشور هند رونمایی کند. طبق آخرین اطلاعات، این گوشی هوشمند در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ماه) معرفی می‌شود. باید اشاره کرد که نسخه‌ی جهانی پوکو M4 پرو قبلا رونمایی شده بود. علاوه بر این گوشی، شرکت پوکو روی گوشی هوشمند دیگری کار می‌کند که به‌تازگی اطلاعات آن در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده و آن پوکو X4 5G نام دارد. انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند به‌زودی روانه‌ی بازار شود.

نسخه‌ی جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون ۶۹۵ در گیک‌بنچ ظاهر شد
نسخه‌ی جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون ۶۹۵ در گیک‌بنچ ظاهر شد

در حالی که هیچ اطلاعات رسمی از تاریخ معرفی این گوشی منتشر نشده، اما به لطف اطلاعات منتشر شده توسط بنچمارک گیک‌بنچ، برخی از مشخصات کلیدی پوکو X4 5G در اختیار ما قرار گرفته است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. طبق گزارش‌های اخیر، این گوشی هوشمند به‌زودی در کشور هند و سایر بازار‌های گوشی هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. پوکو X4 5G در لیست منتشر شده‌ی گیک‌بنچ با شماره مدل ۲۲۰۱۱۱۶PG ظاهر شده است. در توضیحات این لیست آمده که این گوشی هوشمند شرکت پوکو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ به‌عنوان قلب تپنده به فروش می‌رسد.

باید خاطر نشان کنیم که این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با حداکثز فرکانس کاری ۲٫۲ گیگاهرتزی و هسته‌های Kryo 660 دارد. کوالکام می‌گوید که این تراشه، از اینترنت ۵G در دو حالت mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. به گفته‌ی این سازنده، عملکرد رندر گرافیکی و سرعت پردازش اطلاعات در پردازنده مرکزی این تراشه، به ترتیب تا ۳۰ و ۱۵ درصد قدرتمندتر شده است. گفته می‌شود که نسخه‌‌ی جهانی این گوشی هوشمند از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد که احتمال می‌رود نسخه‌ی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم آن نیز در هنگام عرضه در دسترس کاربران باشد.

پوکو X4 5G با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 یا MIUI 12.5 برای فروش روانه بازارهای گوشی هوشمند می‌شود. باید خاطر نشان کنیم که این گوشی هوشمند شرکت پوکو در آزمایشات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۶۵۷ و ۲۰۵۳ را کسب کرده است. گفته می‌شود که این گوشی به عنوان نسخه‌ی ری‌برند شده‌ی ردمی ۱۱ پرو ۵G در کشور چین رونمایی می‌شود.

poco x4

بنابراین با توجه به این موضوع می‌توان گفت که احتمالا پوکو X4 5G از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی Full HD + AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. در قاب پشتی این گوشی احتمال می‌رود که از یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از یک سنسور دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور ۲ مگاپیسکلی به‌عنوان سنسورهای عمق و ماکرو استفاده شود. همچنین گفته می‌شود که این گوشی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد که کاربران از آن می‌توانند برای برقراری تماس‌های صوتی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

ظهور نسخه‌ی جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون ۶۹۵ در گیک‌بنچ : آخرین شایعه‌ها حاکی از آن است که یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی این گوشی هوشمند را بر عهده دارد که با یک شارژر ۶۷ وات سریع شارژ می‌شود. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که نسل قبلی این گوشی هوشمند یعنی پوکو X3 پرو اوایل امسال رونمایی شد. این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با وضوح +FHD از نوع LCD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز است. قلب تپنده آن را پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۰ با فرکانس ۲٫۹۶ گیگاهرتزو تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ تشکیل می‌دهد.

این گوشی هوشمند پوکو مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. همچنین در کنار آن دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. در حفره‌ی نمایشگر هم دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی تعبیه شده و همچنین انرژی آن از طریق باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. در ضمن نباید پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی را از قلم بیندازیم. باید دید در روزهای آینده چه اخباری درباره‌ی گوشی هوشمند جدید شرکت پوکو منتشر خواهد شد.