پشتیبانی از دستورات صوتی در آپدیت جدید پلی استیشن ۵
10
فوریه

پشتیبانی از دستورات صوتی در آپدیت جدید پلی استیشن ۵

سونی در حال آماده‌سازی به‌روزرسانی جدیدی برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ است که چند قابلیت جدید را به این دو کنسول پرطرفدار اضافه می‌کند.

از جمله این ویژگی‌های جدید می‌توان به پشتیبانی از دستورات صوتی در پلی استسشن ۵ اشاره کرد. قابلیتی که از سال ۲۰۱۳ در نسل قبلی این کنسول یعنی پلی استیشن ۴ وجود داشت و اکنون راه خود را پلی استیشتن ۵ باز کرده است.

طبق آخرین اطلاعات، در مرحله بتا یا همان آزمایشی، این قابلیت در ابتدا برای کاربران انگلیسی‌زبان کشورهای آمریکا و بریتانیا عرضه خواهد شد و با گفتن عبارت Hey PlayStation می‌توان از طریق فرامین صوتی، کنسول را کنترل کرد.

به گفته سونی، کاربران پلی استیشن ۵ قادر خواهند بود مواردی همچون خاموش کردن کنسول، اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف و همچنین باز کردن منوی سیستم و کنترل‌های پخش رسانه‌ای را از طریق دستورات صوتی اجرا کنند.

در این به‌روزرسانی قابلیت‌های جدید دیگری همانند امکانات جدید دسترسی گنجانده شده که از میان آنها می‌توان به تبدیل خروجی صدای هدفون به حالت مونو اشاره کرد. به گفته سونی، قابلیت مذکور می‌تواند برای آنهایی که از ضعف در شنوایی رنج می‌بند و صداها را از یک طرف گوش بهتر می‌شنوند، مفید باشد.

سونی همچنین در این آپدیت، تغییراتی در نحوه کار چت‌های گروهی اعمال خواهد کرد. در این چت‌های گروهی یا همان پارتی‌ها کاربر این امکان را خواهد داشت خصوصی یا عمومی‌بودن چت‌ها را انتخاب کند.

همچنین اگر کاربر، پارتی خود را به صورت باز تعریف کند‎، افراد می‌توانند بدون دعوت به آن بپیوندند.  یکی دیگر از قابلیت‌های جدید برای کاربران پلی استیشن ۵، فیلتر کردن بازی‌ها بر اساس سبک آنهاست و حتی کاربر می‌تواند برای دسترسی سریع‌تر به بازی‌های محبوب خود، ۵ بازی را به هوم اسکرین خود اضافه کند

سونی همچنین طراحی کارت‌های جایزه را نیز به‌روزرسانی کرده است. علاقه‌مندان به تجربه این قابلیت‌های در نسخه بتا، می‌توانند در وب‌سایت سونی ثبت‌نام کنند. گفته می‌شود که نسخه نهایی این به‌روزرسانی در اواخر سال جاری میلای منتشر خواهد شد.