قابلیت حذف انبوه پست‌ها و نظرات به اینستاگرام اضافه شد
10
فوریه

قابلیت حذف انبوه پست‌ها و نظرات به اینستاگرام اضافه شد

اینستاگرام قصد دارد حذف پست‌ها، نظرات و دیگر فعالیت‌های کاربران در این پلتفرم را ساده‌تر کند. این شرکت اخیرا عرضه قابلیت‌ کنترل اکانت جدیدی را به اپلیکیشن اینستاگرام آغاز کرده که می‌تواند امکان حذف انبوه و گروهی نظرات، پست‌ها، تاریخچه جست‌وجو و تعاملات گذشته کاربر با این برنامه را فراهم کند.

این ویژگی به عنوان بخشی جدید و تحت عنوان Your Activity، به قسمت پروفایل کاربران اضافه خواهد شد. به گفته اینستاگرام، هدف از عرضه این قابلیت، حذف راحت‌تر و بی‌دردسر تعاملات گذشته کاربر با این شبکه اجتماعی است.

اگرچه در گذشته نیز این امکان برای کاربران وجود داشت تا پست‌ها، لایک‌ها و نظرات دیگران را حذف کنند اما تنها راه حذف دستی و تک‌تک این موارد بود که کاری زمان‌بر و خارج از حوصله بود.

اکنون قابلیت Your Activity‏، میانبرهایی را برای کاربران فراهم می‌کند پست‌ها، استوری‌ها، لایک‌ها، نظرات و دیگر فیدها را مشاهده کنید. همچنین در این بخش اطلاعاتی در خصوص مدت زمانی که کاربر به کار با این اپلیکیشن اختصاص داده، نمایش داده خواهد شد.

از دیگر امکانات این بخش می‌توان به تاریخچه جست‌وجو، کلیک‌های انجام شده روی لینک‌ها و حتی تغییر نام کاربری اکانت اشاره کرد. اینستاگرام برای اولین بار در ماه دسامبر، پیش‌نمایشی از این تغییرات را ارائه داد.

این شرکت در آن زمان اعلام کرد که ویژگی مذکور می‌تواند به طور خاص برای نوجوانان مهم باشد چرا که می‌توانند به درک کامل‌تری از اطلاعاتی که در اکانت اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته‌اند، برسند.

اینستاگرام در ماه‌های اخیر فشارهای زیادی را از سوی نهادهای مختلف برای عرضه قابلیت‌های امنیتی جدید برای کاربران کم سن‌وسال این پلتفرم متحمل شده و آسان‌تر کردن حذف فعالیت‌های گذشته می‌تواند یکی از راه‌های رهایی از این فشارها باشد.