17
نوامبر

اسپاتیفای شرکت کتاب صوتی Findaway را می‌‌خرد

اسپاتیفای شرکت کتاب صوتی Findaway را می‌‌خرد

اسپاتیفای شرکت کتاب صوتی Findaway را می‌‌خرد:اسپاتیفای برای راه‌اندازی و بهبود بخش کتاب‌های صوتی پلتفرم خود، شرکت Findaway را خواهد خرید.

اسپاتیفای (Spotify) اعلام کرده است که قصد دارد شرکت خدمات و توزیع کتاب‌های صوتی Findaway را با قیمتی نامشخص بخرد. این شرکت چندین تجارت را اداره می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به توزیع کتاب‌های صوتی در پلتفرم‌های مختلف و ارائه‌ی خدمات ایجاد کتاب‌های صوتی با برند Findaway Voices اشاره کرد.

به‌گزارش ورج، این شرکت که نویسندگان و راویان را با‌هم آشنا می‌کند، می‌تواند به منبع درآمدی جدید و ارزشمند برای اسپاتیفای تبدیل شود. همچنین، Findaway می‌تواند اسپاتیفای را به کتاب‌فروش تجاری و ناشر کتاب‌های صوتی تبدیل کند.

نیر زیچرمن، رئیس بخش کتاب‌های صوتی اسپاتیفای، در مصاحبه با ورج می‌گوید:

با این خرید، می‌توانیم افزودن دسته‌بندی کتاب‌های صوتی به پلتفرم خود را تسریع کنیم تا کاربران بتوانند تمام محتواهای صوتی دلخواهشان را در یک پلتفرم دریافت کنند.

زیچرمن می‌گوید که تیم او روی «نوآوری» تمرکز کرده تا کتاب‌های صوتی را به «تجربه‌ای غنی‌تر» تبدیل کند. همچنین، این شرکت با اعمال تغییرات مختلف سعی می‌کند افراد بیشتری بتوانند کتاب‌های صوتی ایجاد و منتشر کنند. درضمن، اسپاتیفای اکنون می‌خواهد روی کتاب‌های صوتی کار کند؛ زیرا همیشه روی موسیقی و پادکست تمرکز کرده است.

زیچرمن از به‌اشتراک‌گذاشتن هرگونه جزئیات انحصاری که ممکن است در استراتژی کتاب صوتی اسپاتیفای نقش داشته باشد، خودداری کرد. وی همچنین می‌گوید احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲، به اپ اصلی اسپاتیفای کتاب‌های صوتی بیشتری اضافه خواهد شد. البته این‌ها اولین اقدامات اسپاتیفای نیستند که علاقه‌ی آن به کتاب‌های صوتی را نشان می‌دهند؛ چراکه در ژانویه نیز با یوتیوبرها و افراد مشهور برای توزیع کتاب‌های کلاسیک مانند فرانکشتاین همکاری کرد.مقاله‌ی مرتبط:

فهرست مشترک Blend اسپاتیفای رسما معرفی شد

اسپاتیفای شرکت کتاب صوتی Findaway را می‌‌خرد:همان‌طور‌که مشخص است، خرید Findaway به درآمد این شرکت نیز کمک می‌کند و راه جدیدی برای کسب درآمد خواهد بود. Findaway در حق امتیاز نویسندگان سهیم است؛ یعنی هرگاه شخصی کتابی بخرد که این شرکت توزیع‌ کرده است، به درآمد اسپاتیفای اضافه می‌شود.

به‌نظر می‌رسد اسپاتیفای برنامه‌‌ی جدیدی نیز برای خرید اشتراک داشته باشد. با این روش، شرکت مذکور می‌تواند میزان استفاده‌ی کاربران از این بخش را محاسبه کند. باید به این مسئله نیز اشاره کرد که اسپاتیفای اکنون باید به سایر توزیع‌کنندگان و نویسندگان کتاب‌های صوتی حق امتیاز پرداخت کند