چگونه منوی راست کلیک قدیمی را ویندوز 11 بازگردانیم
02
نوامبر

چگونه منوی راست کلیک قدیمی را ویندوز 11 بازگردانیم

چگونه منوی راست کلیک قدیمی را ویندوز 11 بازگردانیم

چگونه منوی راست کلیک قدیمی را ویندوز 11 بازگردانیم:آزاردهنده‌ترین ویژگی جدید ویندوز ۱۱، منوی کوتاهی است که هنگام کلیک راست روی هر فایلی نشان داده می‌شود. در صورتی که نسخه‌های قبلی ویندوز همه گزینه‌های مورد نیاز را نشان می‌دادند، منو جدید فقط به تعداد انگشت شماری از انتخاب‌ها محدود می‌شود.

برای مثال، وقتی روی یک فایل txt راست کلیک کنید، گزینه‌ای برای باز کردن آن با Notepad++، یکی از ویرایشگرهای مورد علاقه، نشان داده نمی‌شود. برای دسترسی به این نرم‌افزار باید روی Show more options کلیک کنید و این مسئله می‌تواند برای بعضی کاربران اذیت‌کننده باشد زیرا در ویندوز ۱۰ چنین مشکلی وجود نداشت.

منوی متنی ویندوز ۱۱

هنوز مشخص نیست چرا مایکروسافت تصمیم گرفته یکی از ویژگی‌های نسل گذشته ویندوز را تغییر دهد و آن‌ را بدتر از همیشه ارائه دهد. اما شاید فکر می‌کند رابط کاربری جدید، تمیز و مرتب‌تر از گذشته است. اما با کوچک‌تر شدن منوی مذکور، تنها وقت کاربر برای پیدا کردن گزینه مورد نظر خود تلف می‌شود. مایکروسافت گزینه‌ای را در تنظیمات برای بازگرداندن حالت قبلی ارائه نمی‌کند، اما یک هک رجیستری وجود دارد که می‌تواند در ویندوز ۱۱ منوهای کامل را در اختیار شما قرار دهد.

نحوه دریافت منوهای متنی کامل در ویندوز ۱۱

Regedit را باز کنید. می‌توانید این کار را در ویندوز ۱۱ با زدن کلید ترکیبی Windows + R و تایپ عبارت regedit در کادر Run انجام دهید یا می‌توانید با استفاده از قابلیت سرچ regedit را جستجو کنید.

منوی متنی ویندوز ۱۱

به HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\CLASSES\CLSID\ بروید.

منوی متنی ویندوز ۱۱

یک کلید رجیستری جدید به نام {86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2} در زیر CLSID ایجاد کنید. می‌توانید با کلیک راست در پنجره سمت راست و انتخاب New->Key، گزینه مورد نظر را ایجاد و سپس نام صحیح پوشه را وارد کنید.

منوی متنی ویندوز ۱۱

اکنون باید یک کلید جدید به نام InprocServer32 در زیر {86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2} ایجاد کنید.

منوی متنی ویندوز ۱۱

کلید Default را در InprocServer32 باز کنید و Value آن را خالی گذاشته، سپس روی OK کلیک کنید

.

منوی متنی ویندوز ۱۱

در این مرحله متوجه خواهید شد داده‌ای که در ابتدا با عبارت value not set نشان داده می‌شد، اکنون به صورت خالی به نمایش گذاشته شده است.

منوی متنی ویندوز ۱۱

درنهایت، باید ویرایشگر رجیستری را بسته و سیستم خود را راه‌اندازی مجدد کنید

منوی متنی ویندوز ۱۱

چگونه منوی راست کلیک قدیمی را ویندوز 11 بازگردانیم: اکنون منوی سیستم شما به سبک کلاسیک نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید به منوی پیش‌فرض و محدود برگردید، کلید InProc32 را حذف کنید. امیدواریم این مقاله برای شما همراهان زومیت مفید باشد.