27
اکتبر

با WinRAR فایل ها را بیشتر از حد معمول فشرده کنید


با WinRAR فایل ها را بیشتر از حد معمول فشرده کنید:نرم افزار WinRAR محصول شرکت RarLabs که یک محصول چند منظوره جهت مدیریت فایل ها می باشد، یکی از بهترین نرم افزار های فشرده سازی فایل ها و پوشه ها در ویندوز می باشد. این نرم افزار  قادر است با عملیات فشرده سازی منحصر به فرد خود، حجم فایل ها را تا ۱۰ درصد بیشتر از فایل های ZIP با فرمت RAR فشرده سازی کند. از قابلیت های مهم این نرم افزار میتوان به قطعه قطعه کردن یک فایل به سایز های کوچکتر اشاره نموده که معمولا” جهت حمل راحت تر، ارسال توسط ایمیل یا دانلود برای اینترنت کم سرعت مورد استفاده می شود. فشرده سازی فایل با winrar را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

نرم افزار WinRAR قادر است فایل هایی که با پسوند  RAR and ZIP files, unpacks 7Z, .ACE, .ARJ, .BZ2, .CAB, .GZ, .ISO, .JAR, .LZH, .TAR, .UUE, .Z را به راحتی از حالت فشرده خارج کند. همچین یکی از مهمترین قابلیت های این نرم افزار این نرم افزار قادر است فایل های بالاتر از ۱٫۴۴ مگابایت شما را شکسته و به فرم چندین فلاپی داریو در بیاورد از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به قابلیت Self-Extract ذکر نمود که بوسیله آن شما می توانید فایل فشرده شده را به صورت یک فایل اجرایی با پسوند exe در آورید تا در کامپیوتر هایی که نرم افزار WinRAR نصب نیست نیز بتوانید آن ها را از حالت فشرده خارج کنید.

با WinRAR فایل ها را بیشتر از حد معمول فشرده کنید:در حال حاضر میتوان با اطمینان گفت نرم افزار WinRAR بهترین و معروف ترین نرم افزار فشرده ساز در جهان است. توانایی این نرم افزار در فشرده سازی فایل های مختلف بارزترین قابلیت WinRAR است. اما ما در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید فشرده سازی این برنامه را تا حدی زیادتر بهبود ببخشید.



روش کار:
ابتدا بر روی فایل یا فولدر مورد نظر که قصد فشرده سازی آن را دارید، راست کلیک کرده و Add to archives را انتخاب کنید.


در پنجره باز شده، گزینه Compression method را بر روی Best قرار دهید.


سپس  به تب Advance بروید و بر روی دکمه Compression کلیک کنید.


در پنجره باز شده در قسمت Text compression گزینه Force را انتخاب کنید و مقدار Prediction order را بر روی 63 و مقدار Memory to use, MB را بر روی 128 قرار دهید.


با WinRAR فایل ها را بیشتر از حد معمول فشرده کنید:در پایان پنجره را OK کرده و در پتجره قبلی باز شده، با فشردن OK عملیات فشرده سازی را آغاز کنید.