26
اکتبر

ذخیره صفحات وب به صورت PDF و متن در اندروید و آی او اس

5 روش ذخیره صفحات وب به صورت PDF و متن در اندروید و آی او اس

روش اول: اضافه کردن صفحه وب به لیست مطالعه (آی او اس)

ذخیره صفحات وب به صورت PDF و متن در اندروید و آی او اس:بوک مارک کردن صفحه در مرورگر سافاری اپل (Safari) با وجود اینکه آدرس اینترنتی صفحه را مرورگر در خود نگهداری می­کند اما قابلیت مشاهده محتوا صفحات در زمانی که دسترسی به اینترنت فراهم نیست وجود ندارد و چیزی در حافظه محلی گوشی ذخیره نمی­شود اما شما می­توانید توسط قابلیت Reading List یا همان لیست مطالعه Safari مطالب صفحات اینترنتی را در حالتی که اینترنت ندارید نیز مشاهده کنید.

در هنگام مشاهده صفحه در مرورگر سافاری بر روی دکمه (Action کل مربع با دایره­های تو در تو) پایین صفحه کلیک نموده و گزینه Add to Reading List  را انتخاب کنید. برای خواندن Reading List نیز کافیست بر روی دکمه (Bookmarks آیکن کتاب باز) و تب (Reading List آیکن عینک) را انتخاب نمایید.

نکته: در صورتیکه دستگاه شما به اینترنت متصل باشد Reading List سعی می­کند آخرین نسخه از آدرس صفحه را نمایش دهد.

روش دوم: ذخیره کردن صفحه وب به عنوان ( PDFاندروید و آیفون)

یکی از روش­های دیگر ذخیره کردن، مشاهده آفلاین صفحات وب در گوشی تبدیل آنها به فایل­های PDF است، در ادامه به نحوه استفاده در سیستم عامل­های اندروید و آی او اس پرداخته می­شود:

اندروید :

در اندرویدهایی که ورژن بالایی دارند، شما می­توانید در مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) با کلیک بر روی سه نقطه و انتخاب گزینه­های Print > Save to Google Drive یک نسخه PDF از صفحه در اکانت گوگل درایو خود داشته باشید.

اما در اندروید نسخه های پایین تر این گزینه وجود ندارد و برای تبدیل صفحه به نسخه PDF یکی از برنامه­های UrlToPDF ، Convert web to PDF  یا Website To PDF را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید. کافیست آدرس صفحه را در یکی از این اپلیکیشن­ها وارد کنید تا نسخه pdf آن را برای شما ایجاد کند.

آی او اس :

در هنگام مشاهده صفحه در مرورگر سافاری بر روی دکمه (Action شکل مربع با دایره های تو در تو) پایین صفحه کلیک کنید و گزینه Save PDF یا Save PDF to iBooks برای ذخیره نسخه پی دی اف در آی بوک را انتخاب کنید. همچنین اگر عضو اپ باکس باشد گزینه Save to Dropbox  نیز در ابن بخش نمایش داده می­شود که می­توانید یک نسخه PDF از صفحه را در اکانت اپ باکس خود ذخیره کنید.

روش سوم: ارسال متن یک مقاله صفحات وب به عنوان ایمیل (آی او اس)

صفحه اینترنتی مورد نظر را در سافاری باز کنید، بر روی دکمه (Reader View دکمه سه خطی در سمت راست آدرس بار، صفحه را کمی به پایین اسکرول(هدایت) کنید تا آدرس بار نمایش داده می­شود) کلیک کنید.

سپس بر روی دکمه (Action شکل مربع با دایره های تو در تو) پایین صفحه کلیک و گزینه Mail را انتخاب نمایید. سافاری تمامی محتوا صفحه به همراه آدرس آن را برای شما انتخاب می­کنید و فقط کافیست در مرحله آخر گیرنده را تعیین و بر روی Send کلیک کنید.

روش چهارم: ذخیره نسخه آفلاین از صفحات وب (اندروید)

اگر می­خواهد یک نسخه کامل اینترنتی از صفحه مورد نظر در گوشی و تبلت اندرویدی خود داشته باشید تنها کافیست اپلیکیشنOffline Browser  را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

پس از نصب آن می­توانید به راحتی آدرس صفحه را وارد و برچسبی برای آن انتخاب نمایید؛ سپس فرآیند دانلود نسخه آفلاین را شروع کنید، این اپلیکیشن کل صفحه با تمامی آیتم­های موجود در آن را شناسایی و سپس شروع به دانلود تک تک آنها می­کند و در نهایت نسخه آفلاین در اختیار شما قرار می­گیرد.

همچنین می­توانید از طریق مرورگر گوگل کروم و گزینه (Share با کلیک بر روی سه نقطه که بالای صفحه، نمایش داده می­شود) و انتخاب گزینه Offline آدرس صفحه فعلی که در کروم باز است را به این اپلیکیشن برای دانلود کامل و ذخیره آفلاین صفحه وب در اندروید منتقل کنید.

روش پنجم : ذخیره نسخه فقط متنی از صفحه اینترنتی (اندروید و آی او اس)

در معرفی آخرین روش ذخیره سازی صفحات وب در گوشی می­خواهیم نحوه ذخیره و خواندن نسخه فقط متنی (decluttered)  از صفحه بدون موارد و آیتم­های اضافی برای مواقعی که اینترنت ندارید و تنها متن صفحه برای شما مهم است را معرفی کنیم جهت انجام اینکار در Android و iOS به صورت زیر عمل کنید :

آی او اس:

ذخیره صفحات وب به صورت PDF و متن در اندروید و آی او اس:در مرورگر سافاری همانند روش ارسال ایمیل صفحه وب را به حالت Reader View تبدیل نمایید تا فقط نسخه متنی صفحه برای شما نمایش داده شود، متاسفانه گزینه­ای برای ذخیره متن در این حالت وجود ندارد اما شما می­توانید برای بدست آوردن متن صفحه همانطور که قبلا گفتیم، از گزینه Mail استفاده کنید.