16
اکتبر

سری اینفینیکس نوت 11 رسما رونمایی شد

سری اینفینیکس نوت 11 رسما رونمایی شد:برند اینفینیکس از جدیدترین نسل گوشی‌های هوشمند بزرگ خود یعنی سری نوت رونمایی کرد. نسل جدید نوت که سری اینفینیکس نوت 11 نام دارد مانند نسل قبلی خود یعنی اینفینکیس نوت 10 پرو از نمایشگر 6.95 اینچی بهره می‌برد که  تنها کمی از یک تبلت کوچک‌تر است. البته شایان ذکر است که اینفینیکس بهبودهایی را نیز در این نمایشگر نسل جدید اعمال کرده است و نرخ نوسازی نمایشگر از 90 هرتز به 120 هرتز رسیده است. به علاوه، نرخ نمونه‌برداری لمسی نیز 180 هزتر است که بسیار خوب تلقی می‌شود.

سری اینفینیکس نوت 11 رسما رونمایی شد:سری اینفینیکس نوت 11 از نمایشگر ال‌سی‌دی IPS با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد اما تراشه سری نوت 11 ارتقا یافته است و به تراشه مدیاتک هلیو G96 بروز شده است. به علاوه، تراشه هلیو G96 از هسته‌های کورتکس A-76 تشکیل شده است که پردازنده‌ای قدرتمند محسوب می‌شود و برای کاربری گیمینگ نیز مناسب تلقی می‌شود. متأسفانه اما پردازنده گرافیکی سری اینفینیکس نوت 11 نسبت به نسل قبلی ضغیف‌تر شده است و از پردازنده گرافیکی مالی G57 بهره می‌برد. البته باید اشاره کرد که انتظار می‌رود عملکرد سری اینفینیکس نوت 11 از باقی گوشی‌های هوشمند با تراشه هلیو G96 بهتر باشد چرا که این سری از طراحی 9 لایه‌ای گرافن بهره می‌برد که در خنک نگه‌داشتن پردازنده نقش مهمی دارد. 

بخش دوربین جایی هست که تفاوت‌های بین نوت 11 و نوت 11 پرو عیان می‌شود. در این راستا، اینفینیکس نوت 11 پرو با دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی، دوربین تله‌فوتو 13 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. دوربین تله‌فوتو این گوشی هوشمند تا 30 برابر زوم دیجیتال دارد و از آن سو زوم اپتیکال آن تنها 2 برابری است. نکته عجیب سری اینفینیکس نوت 11 حذف شدن دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی نسل قبلی است که شاید عملکرد کلی دوربین را کمی تضعیف کند. نسخه معمولی سری یعنی نوت 11 مجهز به دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و دوربین تله‌فوتو 2 مگاپیکسلی است. همچنین هر دو نسخه سری از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره می‌برند و به مانند نسل قبلی ویدئوهایی با رزولوشن تصویر 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. 

اینفینیکس نوت 11 پرو با حافظه رم بالاتری نسبت به نسخه معمولی عرضه می‌شود و در دو نسخه رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. البته حافظه داخلی سری نوت 11 از طریق درگاه کارت حافظه Micro-SD قابل افزایش است و حتی حافظه رم آن نیز به لطف قابلیت‌ ویژه سیستم عامل XOS 10 اینفینیکس که برپایه اندروید 11 است، تا 3 گیگابایت قابل افزایش است. به علاوه، حافظه داخلی UFS 2.2 سری نوت 11 از قابلیت پردازش سریع‌تر اطلاعات نیز بهره می‌برد.

سری اینفینیکس نوت 11 رسما رونمایی شد:اینفینیکس نوت 11 پرو مجهز به اسپیکرهای استریو است که اینفینیکس آن را Digital Theater System می‌نامد که به بهبود تجربه صوتی کاربر کمک می‌کند. همچنین اینفینیکس برای تجربه بهتر تماشای تصاویر و فیلم نیز سری نوت 11 را مجهز به سیستمی کرده است که می‌تواند تصاویر موجود در گوشی هوشمند را به راحتی بر روی نمایشگرهای بزرگ مانند تلویزیون و لپتاپ منتقل کند. همچنین منبع تغذیه این گوشی هوشمند باتری 5000 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی است که به لطف فناوری پیشرفته TÜV Rheinland پس از 800 بار شارژ شدن، ظرفیت آن کم نشده است و  آسیب ندیده است. 

در نهایت باید اشاره کرد که سری اینفینیکس نوت 11 قرار است به زودی در برخی از بازارهای هدف عرضه شود. به علاوه، هنوز قیمت سری نوت 11 مشخص نیست اما برخی از شایعات ابراز داشته‌اند که حدود قیمتی سری نوت 11 بین 200 تا 250 دلار خواهد بود.