11
اکتبر

نرم افزارهای کامپیوتر که بعد از نصب ویندوز باید نصب شوند

نرم افزارهای کامپیوتر که بعد از نصب ویندوز باید نصب شوند:صرف‌نظر از اینکه کامپیوتر جدیدی خریده یا به‌تازگی اقدام به نصب ویندوز کرده‌اید، باید برنامه‌های جدیدی را نصب کنید. لیست نرم‌افزارهای کاربردی کامپیوتر برای هر شخص متفاوت است، اما از میان صدها برنامه‌ی مفید ویندوزی، نصب تعدادی از برنامه‌ها روی ویندوز ۱۰ ضروری است.

نرم‌افزارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، اگرچه همگی نرم‌افزارهایی پرکاربرد و ضروری هستند، اما این به‌معنای آن نیست که کاربر پس از نصب ویندوز مجبور است تمام آن‌ها را نصب کند. درواقع مایکروسافت در ویندوز ۱۰ برای تقریبا تمام موارد اشاره شده راهکار پیش‌فرضی ارائه می‌کند. برای مثال ویندوز دیفندر سیستم امنیتی قدرتمندی است که کاربر را تقریبا از نصب آنتی ویروس بی‌نیاز می‌کند، مرورگر اج بر پایه‌ی کرومیوم دیگر به بدی اینترنت اکسپلورر نیست و می‌توان از آن برای کارهای روزانه استفاده کرد، فایل‌های PDF را می‌توان در مرورگر مشاهده کرد و نرم‌افزارهای پخش موسیقی، گرفتن اسکرین شات و فضای ابری مایکروسافت از پیش روی ویندوز نصب شده‌اند.

هدف از ارائه‌ی این لیست، اشاره به کاربردی‌ترین نرم‌افزارهایی است که کاربر پس از نصب سیستم عامل، معمولا بلافاصله به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند. در هر مورد، کاربر ممکن است از راهکار پیش‌فرض مایکروسافت در ویندوز استفاده کند یا استفاده از نرم‌افزارهای جایگزین ثالث را ترجیح بدهد.

۱.  مرورگر اینترنت

۲. حافظه‌ی ابری

۳. استریم موزیک

۴. مجموعه‌ی آفیس

۵. نرم‌افزار فایل‌های پی‌دی اف

۶. ویرایش تصویر

۷. امنیت

۸. مدیا پلیر

۹.  برنامه‌ی مدیریت دانلود

چند نرم‌افزار مهم دیگر برای کامپیوتر شخصی

نرم افزارهای کامپیوتر که بعد از نصب ویندوز باید نصب شوند:علاوه بر لیست نرم‌افزارهای کاربردی کامپیوتر که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، لازم است به چند نرم‌افزار دیگر هم اشاره شود. این نرم‌افزار‌ها منطبق با گروه‌ها بالا نیستند اما در موقعیت‌های مختلف به کار می‌آیند:

  • LastPass: نرم‌افزار مناسبی برای مدیریت رمز عبور است. این نرم‌افزار برای ایجاد لاگین‌های ایمن و ردیابی رمزهای عبور بهترین گزینه است.
  • ClipClip: مزایایی کلیپ بورد ویندوز را افزایش می‌دهد. با این نرم‌افزار می‌توانید به‌راحتی به مواردی که کپی کرده‌اید دسترسی داشته باشید و به‌راحتی در تاریخچه‌ی کلیپ‌بورد خود به جست‌وجو بپردازید.
  • Macrium Reflect: نرم‌افزار پشتیبان‌گیری پیشنهادی برای ویندوز است. با این نرم‌افزار در صورت خرابی ویندوز، داده‌های خود را از دست نخواهید داد.
  • TreeSize Free: امکان تحلیل مصرف حافظه و پوشه‌هایی را که بیشترین حجم را اشغال کرده‌اند، می‌دهد.
  • Adblock Plus: افزونه‌ای برای مرورگرها که جلوی تبلیغات مزاحم در وب‌سایت‌ها را می‌گیرد.
  • Everything: نرم‌افزار رایگان و بسیار سبک برای جستجوی سریع میان فایل‌ها و فولدرها در ویندوز.
  • Driverpack Solution: پیدا کردن و نصب جدیدترین درایورهای مورد نیاز.