11
اکتبر

روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی

روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی:زمانیکه گوشی موبایل یا تبلت شما گم شده و یا به سرقت می رود، اولین سوالی که احتمالا به ذهن شما می رسد نحوه پیدا کردن گوشی است. برای پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی چه کاری باید انجام داد؟ چه روش هایی برای پیدا کردن گوشی وجود دارد؟ کدام روش بهتر و سریعتر به نتیجه می رسد؟

نکته حائز اهمیت در تمام این روش ها این است که، در صورت استفاده از هر روش، شما می توانید، مشخصات دستگاه را برای جلوگیری از سوءاستفاده ها و اتفاقات بعدی در سامانه کشوری همیاب ۲۴ ثبت نمایید. از طریق ثبت در این سامانه، علاوه بر فعال شدن ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری به اصناف سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی از خرید و فروش و خروج دستگاه شما از مرزهای کشور جلوگیری می شود و همینطور کالای شما در بین کالاهای پیدا شده سراسر کشور و کلانتری ها جستجو شده و به اطلاع شما می رسد.

پیدا کردن گوشی اندروید

روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی:در پیدا کردن گوشی اندروید رایج ترین روش، ردیابی گوشی اندروید از طریق جیمیل و قابلیت “دستگاهم را پیدا کن” می باشد. برای پیدا کردن گوشی با جیمیل شرایطی را باید از قبل پیش بینی کرده باشید. این شرایط شامل: فعال کردن جیمیل روی گوشی اندرویدی، فعال کردن دسترسی به اینترنت و فعال کردن مکان یابی گوشی می‌باشد. حال برای آموزش کامل این روش، مطلب ردیابی گوشی اندروید با ویژگی “دستگاهم را پیدا کن” | Find My Device را بخوانید. اگر قصد دارید اختصاصا با ردیابی گوشی سامسونگ نیز آشنا شوید، مطلب 4 روش ردیابی گوشی سامسونگ را بخوانید.

پیدا کردن گوشی اپل

برای پیدا کردن گوشی آیفون می توانید از قابلیت مهمی که این پلتفرم در اختیار شما قرار داده است بهره مند شوید. از طریق قابلیت Find My iPhone به معنی ” آیفون من را پیدا کن!” شما می توانید گوشی آیفون خود را پیدا کنید. در کنار این قابلیت کاربردی می توانید در صورتیکه گوشی شما هنوز به اینترنت متصل باشد، برای گوشی خود پیام ارسال کنید و یا اطلاعات خود را جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از راه دور پاک نمایید. برای آموزش کامل این روش مطلب ردیابی گوشی آیفون با ویژگی “آیفون مرا پیدا کن” | Find My iPhone را بخوانید.

پیدا کردن گوشی خاموش

شاید شما هم یکی از مالباختگان گوشی های هوشمند باشید که به تازگی سارقین آن را دزدیده اند، و حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که با توجه به این مساله که سارقین بعد از سرقت گوشی را خاموش می کنند، آیا پیدا کردن و ردیابی گوشی خاموش امکان پذیر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال مطلب آیا ردیابی گوشی و سیم کارت خاموش امکان پذیر است را بخوانید.

پیدا کردن گوشی سرقتی در سامانه کشوری همیاب ۲۴

روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی: سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

شما می توانید گوشی گم شده یا به سرقت رفته خود را در سامانه همیاب۲۴ ثبت نمایید تا مراحل ردیابی آن با سرعت بیشتری صورت بگیرد. جهت فعال شدن فرآیند ردیابی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.