11
اکتبر

راهکارهایی برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی

راهکارهایی برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی:با اینکه گوشی‌های هوشمند این روزها فضای زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما باز هم محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد و پر شدن حافظه https://atlas32.ir/گوشی بخشی از دغدغه یک کاربر گوشی موبایل است. به خصوص اگر فضای ذخیره‌سازی گوشی شما مملو از تعداد زیادی فیلم، عکس، بازی‌های سنگین و فایل‌های موسیقی با کیفیت بالا باشد، دیر یا زود با پیغام پر بودن فضای حافظه رو‌به‌رو می‌شوید. برخی از کاربران به دلیل خطای “فضای ذخیره سازی کامل است” نمی‌توانند برنامه‌ها یا سیستم عامل سیستم را در اندروید به روز کنند.

گاهی اوقات هم پیش می‌آید که کاربران با مشکل پر شدن بی ‌دلیل حافظه گوشی مواجه می‌شوند و ادعا می‌کنند که حافظه گوشی پر شده با وجود اینکه داده‌های زیادی را در حافظه گوشی خود ندارند یا فکر می‌کنند گریبانگیر ویروس پر شدن حافظه گوشی شده‌اند و در حقیقت علت پر بودن حافظه گوشی را پیدا نمیکنند! در این مقاله از مجموعه مقالات تخصصی ۱۹کالا در حوزه موبایل و تکنولوژی ما به این سوال که وقتی حافظه گوشی پر میشود چکار کنیم جواب خواهیم داد و به شما نشان خواهیم داد که چگونه با ایجاد فضای کافی در فضای ذخیره سازی داخلی، می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی

۱- برای آزاد کردن فضا از فضای ذخیره سازی Cloud یا PC استفاده کنید.
۲- فضای ذخیره سازی خود را برای پیدا کردن “سنگین ترین فایل‌ها” بررسی کنید.
۳- از کارت SD خود به عنوان حافظه داخلی استفاده کنید.
۴- حافظه پنهان برنامه ها را پاک کنید.
۵- دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

همه می دانند که می‌توان از کارت SD به عنوان ذخیره سازی خارجی برای فایل‌های چندرسانه‌ای استفاده کنید. البته، اگر دستگاه شما از این کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌کند. همیشه می توانید از کارت SD برای انتقال موسیقی، فیلم وعکس استفاده کنید تا فضایی از حافظه داخلی گوشی شما خالی شود.

اما اگر بتوانید کاری کنید که گوشی‌تان از کارت SD به عنوان حافظه داخلی استفاده کند، چه؟ پس از اندروید ۶ مارشمالو، امکان راه اندازی کارت SD بعنوان حافظه داخلی وجود دارد.

اگرچه با این کار فضای بیشتری برای برنامه‌های شما ایجاد می شود، اما چند اشکال به این روش وارد است . اول ، کارت SD شما احتمالاً کندتر از حافظه داخلی استاندارد است. دوم اینکه، پس از فرمت شدن، از سایر دستگاه‌ها نمی‌توان به کارت SD دسترسی داشت. علاوه بر این، چون سیستم آن را به عنوان یک حافظه داخلی و نه خارجی می خواند، نباید آن را حذف کرد.

برای انجام این کار، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

راهکارهایی برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی

۱- SD کارت را وارد کنید.
۲- روی setup ضربه بزنید.
۳- Use as internal storage را انتخاب کنید.
۴- کارت فرمت می‌شود و تمام اطلاعات آن از بین می رود.
۵- Move now یا Move later را انتخاب کنید.