11
اکتبر

آنچه باید درباره کانفیگ سرور مجازی بدانید؛ اینجاست

آنچه باید درباره کانفیگ سرور مجازی بدانید؛ اینجاست :کانفیگ سرور مجازی یکی از مباحث داغ امروز در دنیای اینترنت و مشاغل آنلاین به شمار می رود. کسب اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع می تواند بیزنس شما را قدرتمندتر کند و باعث سودهای کلانی برای شما شود. ما در این مقاله قصد داریم تا راجع به این مبحث داغ، مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

سرور مجازی چیست؟

از پر اهمیت ترین اجزای پیکربندی سیستم BIG_IP می توان به سرور مجازی اشاره کرد.  سرور مجازی وظیفه مدیریت ترافیک را در سیستم به عهده دارد و برای نمایش دادن آن از یک سرویس مثل ۱۸۰.۱۶۷.۲۰.۱۵.۱۱:۵۶ و یک آدرس IP مجازی استفاده می شود. پخش ترافیک در بین سرورهایی که در کانفیگ سرور مجازی تعیین شده اند، هدف اصلی این جز می باشد.

انواع سرورهای مجازی برحسب نحوه مدیریت

ایجاد سرورهای متفاوت امکان پذیر است و این موضوع بستگی به زمینه فعالیت خودتان دارد؛ بنابراین شما می توانید برحسب نیاز کاری خود چندین کانفیگ سرور مجازی را ایجاد نمایید.

سرورهای مجازی برحسب نحوه مدیریت به دو نوع مدیریت شده و مدیریت نشده تقسیم بندی می شود. در نوع مدیریت شده شما سرور را می توانید در اختیار شرکت میزبان قرار دهید تا آن ها بتوانند کلیه خدمات را انجام بدهند. در نوع مدیریت نشده به این صورت است که کلیه کارها باید توسط خود شما انجام شود.

طبقات کنترل تحویل برنامه کانفیگ سرور مجازی

لایه ۲: برای زمانی است که آدرس IP مشخص نباشد؛ در این صورت نیاز است که بین اتصالات تعدادی دروازه تعادل ایجاد شود.

توجه داشته باشید که قبل از شروع کار باید بر سرورهای پشتیبان و هدف فعالیت خود، تسلط کامل داشته باشید. کانفیگ سرور مجازی به ایمن سازی و قدرت سرور شما کمک شایانی می کند.

لایه ۴: مانند آدرس های IP

لایه ۷: مانند سر صفحه های HTTP و کوکی ها

حالت های کانفیگ سرورهای مجازی

حالت ساده:

حالت ساده برای تازه کاران کاربرد دارد؛ زیرا هنوز مهارت کافی برای کانفیگ پیشرفته را ندارند. در این حالت تنها کاری که انجام می دهید این است که شاخص های اصلی را برای کانفیگ معین کنید و سپس بر روی دکمه ذخیره کلیک نمایید تا به طور خودکار FortiADC شاخص های پیشرفته را با استفاده از اطلاعات وارده کانفیگ کند.

حالت پیشرفته:

برای کاربران ماهر و با تجربه، حالت پیشرفته وجود دارد؛ که افراد می توانند با دانش و اطلاعات فراوان خود به راحتی این کانفیگ را انجام دهند.

وظایف کانفیگ سرورها

 فعال سازی پروتکل ها، تغییرات در پورت های به کار رفته در پروتکل، کانفیگ رمزگذاری و ثبت نام اصلی سرور، همگی از اقدامات کانفیگ شبکه ای سرورها محسوب می شوند. باید به این نکته توجه کنید که در بسیاری از موقعیت ها شما نیازی به تغییر کانفیگ سرور مجازی ندارید؛ مگر زمانی که شما به شبکه به خصوصی نیاز داشته باشید؛ در این صورت باید پروتکل های شبکه سرور را دوباره تنظیم کنید.

در صورتی که شما سرور برنامه و سرور پایگاه داده را در ماشین های جداگانه کانفیگ کنید می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • عدم رقابت سرور برنامه برای سرور cpu با سرور پایگاه داده
  • امکان مطابقت میزبان هر سرور پایگاه داده با نیازهای حافظه سرور، در صورت انجام پیکربندی دستگاه
  • بهینه سازی و انجام تنظیمات سرور پایگاه داده بدون اثرگذاری بر روی سرور برنامه
  • به شما این امکان داده می شود که سرور پایگاه داده خود را بر روی سیستم عاملی غیر از آنچه سرور برنامه روی آن اجرا می شود اجرا کنید.

برای مثال سرور پایگاه داده UNIX می تواند روی windows اجرا شود.

سخن پایانی

آنچه باید درباره کانفیگ سرور مجازی بدانید؛ اینجاست:هم اکنون شرکت ره پویان صدر با کمک مهندسان با تجربه خود و همچنین با تکیه بر سیستم مدیرتی موثر در زمینه های مختلفی همچون راه اندازی، ایجاد زیرساخت، مجازی سازی و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. با مراجعه به سایت سادرید می توانید اطلاعات بیشتری را راجع به کانفیگ سرور مجازی کسب کنید.