09
اکتبر

راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ

راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ

راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ:وقتی که صحبت از خرید یک موس مناسب به میان می‌آید، همواره باید به دنبال محصولی باشید که حس خوبی از در دست گرفتن آن داشته باشید. عملکرد خوب، دومین فاکتوری است که باید به آن توجه داشته و توانایی ماندگاری بالایی را مخصوصا برای صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشد. خرید ماوسی که بتواند حس خوبی را نسبت به دست کاربر ارائه داده و بتواند ویژگی‌های مناسبی را نیز ارائه دهد، مطمئنا نیاز به دقت بیشتری خواهد داشت. شما باید بتوانیم ماوسی را بخرید که سنسور قدرتمندی داشته و در هنگام استریم بازی و گیم‌پلی آن، در برابر کلیک‌های سخت و ضربات فیزیکی مقاومت داشته باشد. این روند سبب می‌شود که کاربر رضایت خاطر کافی از خرید خود داشته باشد.

بازیکنان زیادی هستند که رفتار خشنی با موس خود دارند و به‌همین دلیل، خرید لوازم جانبی کامپیوتر و خرید یک موس با ماندگاری بالا، می‌تواند فاکتور مهمی باشد. موسی که ارزان و ساده باشد، احتمالا اطمینان خاطر کمی به شما خواهد داد و یک موس برتر و البته گران‌تر، ویژگی‌های مفیدتری همانند شارژ بی‌سیم در اختیار شما قرار می‌دهد. شما حتی می‌توانید دکمه‌های این موس‌ها را برنامه‌ریزی کرده و برحسب بازی خود از آن‌ها بهره ببرید. گزینه‌های جسورانه‌تری هم وجود دارند که به‌طور مثال، می‌توانیم به داشتن RGB در موس مورد و المان‌های پر زرق و برق‌تر اشاره کنیم.

نکات مهم و کاربردی در خرید موس

نوری یا لیزری

راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ:هر دو نوع سنسور می‌توانند تجربه‌ی بسیار خوبی را ارائه دهند، اما موس‌های نوری، از دقت بهتری برخوردار هستند. موس‌های لیزری می‌توانند روی سطوح بیشتری کار کنند و اگر واقعا کاربر خوش ذوقی هستید، می‌توانید از یک موس نوری استفاده کرده و ترجیحا از مدلی استفاده کنید که طراحی خوبی داشته یا توسط PixArt توسعه داده شده باشد.

بی‌سیم یا سیم‌دار

موس‌های بی‌سیم طی چندین سال گذشته مسیری طولانی را طی کرده‌اند، اما هنوز هم دارای نقاط ضعفی از جمله عمر باتری محدود (به‌ویژه همراه با قابلیت RGB) و تاخیر بالقوه در عملکرد هستند که مخصوصا در زمینه بازی می‌تواند دردسرساز باشد. اگر موس بی‌سیم را انتخاب می‌کنید، سعی کنید عمر باتری حداقل ۳۰ ساعتی یا بیشتر داشته باشد. همچنین شما باید تصمیم بگیرید که آیا مایل به استفاده از سیستم بلوتوثی هستید یا یک اتصال دانگل ۲.۴ گیگاهرتزی می‌خواهید. هر دوی آن‌ها را نیز می‌توانید در یک موس داشته باشید. سیستم بلوتوثی برای جابه‌جایی بین چندین دستگاه مناسب است، اما باز هم تاخیر در زمینه عملکرد خواهید داشت. اما نسخه‌ی ۲.۴ گیگاهرتزی به یک پورت و دانگل USB نیاز دارد که نقطه ضعف آن نیز گم کردنش خواهد بود.

ماوس DPI، CPI، IPS و شتاب

راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ:DPI و CPI در واقع همان اصطلاحات بازاریابی هستند. به‌طور سنتی، ما از DPI در صنعت چاپ استفاده می‌کنیم تا مشخص کنیم که چند نقطه در هر اینچ از نظر وضوح تصویر چاپ خواهد شد. با این وجود، CPI مخفف counts in inch بوده و به‌همین تعداد، قرارگیری موس در هر اینچ را تعیین می‌کند. CPI بالاتر لزوما به معنی بهتر بودن حسگر موس شما نیست. در واقع چیزی که مهم است، ترکیبی از IPS و DPI خواهد بود. IPS یا انچ در ثانیه، همان حداکثر سرعتی است که حسگر شما همچنان می‌تواند چنین تعدادی را در ثانیه ردیابی کند. هرچه IPS با CPI بیشتر باشد، سنسور موس بهتر عمل می‌کند.

در نهایت شتاب موس هم در این زمینه اهمیت دارد. اگر موس را به جلو، عقب، چپ و راست در حرکات کوتاه و سریع حرکت دهید، این وزن ماوس خواهد بود که تعیین می‌کند، موس شما چقدر قادر به کنترل و ردیابی خواهد بود.