03
اکتبر

مراقبت از خود برای داشتن زندگی ، ذهن، بدن و روح سالم

مراقبت از خود برای داشتن زندگی ، ذهن، بدن و روح سالم را بلد باشید ؛ مراقبت از خود واقعاً به معنای مراقبت از خودتان است. فقط در مورد ماساژ دادن نیست، هر اقدامی است که برای حفظ و بهبود سلامت، تندرستی، خوشحالی و تحقق بخشیدن به آن انجام مدهید. اگر اول از خودتان مراقبت نکنید، نمی توانید از دیگران نیز مراقبت کنید. این به معنای یک معنی کاملاً جدید است چون شما هم کودک و هم یک خانواده دارید.

خود مراقبتی کاری است که باید انجام شود تا شما بتوانید متعادل و پر انرژی باشید و به تمام چیزهایی که از زندگی می خواهید برسید. مراقبت از خود، ذهن، بدن و روح شما را تغذیه می کند و به شما این امکان را می دهد که رشد کنید. شادی و توانایی شما را افزایش می دهد، توانایی موفقیت و کیفیت زندگی و روابط شما را نیز ارتقا می دهد.

به همین دلیل است که در بخش سلامت چند روش برای تمرین مراقبت از خود را کنار هم گذاشتم تا بتوانید زندگی خود را بهتر کنید و حس یک زندگی سالم را تجربه کنید.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اینها کارهایی هستند که شما می توانید هر روز انجام دهید، بسیاری از آن ها زمان یا انرژی بسیار کمی می گیرند و بیشتر آن ها در کم تر از پنج دقیقه انجام می شوند، و برخی حتی کم تر از یک دقیقه.

تنفس:

تنفس عمیق، با آوردن اکسیژن به ماهیچه های شما و مغز ، گردش خون را افزایش می دهد. این افزایش مقدار اکسیژن منجر به انرژی بیشتر می شود و ماهیچه ها، اندام ها و بافت ها سالم تر می شوند.

اغلب نفس عمیق بکشید. چه اتفاقی افتاد وقتی که شروع به خواندن این متن کردید؟ نفس عمیقی کشیدید؟ عالی است، شما حالا در حال تمرین مراقبت از خود هستید.

خوب بخورید:

بدن شما یک ماشین است و غذا سوخت شماست، به همین سادگی.

پزشکی می گوید :من دو چیز مهم را در طول سال ها مطالعه درباره رژیم غذایی یاد گرفته ام:اول، تکیه بر خوردن غذای سالم، کامل، مواد مغذی – متراکم، دوم اجتناب از غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده.

دوم، ببینید چه چیزی برای شما کارساز است و افزایش انرژی و حال خوب شما منجر می شود.

هیدراته بمانید:

بدن انسان از 50 تا 65 درصد آب تشکیل شده است. برخی از قسمت های بدن ما مانند مغز، قلب و ریه ها بیش از 70 درصد آب دارند.

نوشیدن آب روشی ساده و موثر برای مراقبت از خودتان است ، هدف این است که هر روز هشت لیوان آب مصرف کنید که این کار زمان، انرژی و تلاش اضافی را نمی خواهد، پس یک لیوان بردارید و کارتان را شروع کنید.

خواب:

من آن را به عنوان یک نشان افتخار به کار می برم که زیاد نمی خوابم. با این حال، مطالعات زیادی بر روی اهمیت رسیدن به خواب کیفیت کافی و مهم تر از آن، نتایج آن در زمانی که شما نمی دانید، مطرح می شوند. خواب را در اولویت داشته باشید، سپس ذهن و بدن تان از شما تشکر خواهند کرد.

مراجعه به پزشک:

چقدربرای مراجعه به پزشک وقت می گذارید؟ درد ثابت را تحمل می کنید و یا جوری با آن برخورد می کنید که درست نیست؟ بیشتر مشکل ها وقتی زود تشخیص داده شوند آسان می شوند و اگر صبر کنید، مدیریت آن ها بسیار سخت تر می شود. بنابراین گوشی خود را بردارید، و همین حالا یک قرار ملاقات را برنامه ریزی کنید.

 کارهایی را فقط برای لذت بردن انجام دهید:

آخرین باری که شما کاری کردید که سرگرم کننده بود یا لذت بخش بود چه زمانی بود؟ از موسیقی و رقص لذت ببرید، با کودکان خود بخندید، به سالن بولینگ سر بزنید، بازی کنید، متن بنویسید، گل بخرید، از علایق خود پیروی کنید، در یک مسابقه سرگرم کننده شرکت کنید.

روحتان را سم زدایی کنید:

سم زدایی کنید و منفی ها را از خود دور کنید، یک تلاش آگاهانه برای بیرون رفتن با افرادی که روح شما را تغذیه می کنند، را انجام دهید که باعث می شود شما احساس انرژی و سرزندگی بکنید.

حذف یا کاهش میزان بودن با افراد منفی برایتان خوب است ؛ خود را با عشق، تشویق و انرژی مثبت احاطه کنید.

حتما چیزهای جدیدی یاد بگیرید:

ما به عنوان انسان نیاز به استفاده از ظرفیت کامل شناختی خود داریم ما اینجاییم تا رشد کنیم و تکامل پیدا کنیم و یادگیری یک بخش عظیم از احساس انرژی و زنده بودن است.یک کلاس یا درس آنلاین بردارید، یک کتاب بخوانید، به یک پادکست گوش دهید.

ماجراجو باشید:

از منطقه راحتی و یکنواختی خود خارج شوید، شجاع باشید وخودتان را به چالش بکشید.چه این سفر با کوله پشتی باشد، یا امتحان کردن یک فعالیت جدید، و کار فیزیکی، ذهنی و یا احساسی، به خودتان فشار وارد کنید و احساس غرور، اعتماد به نفس و قدرت خواهید داشت.

 مرتب کردن:

زمانی که به دنبال حداقل سازی در خانه، برنامه و زندگی خود هستیم، احساس راحتی بیشتری می کنیم و استرس کمتری داریم. سعی کنید یک حوزه از زندگی خود را ساده کنید و یک سطح جدید از آرامش را تجربه کنید. کتاب ماری کوندو را بخوانید – تغییر جادویی تمیزکاری:هنر ژاپنی دکتولرینگ و سازماندهی، این ممکن است الهام بخش شما باشد!

 نسبت به خودتان مهربان باشید:

مراقبت از خود برای داشتن زندگی ، ذهن، بدن و روح سالم:با خودتان مهربان و صبور باشید و خود را درک کنید. به خود بگویید که برای خودتان دوست صمیمی خواهید بود.

به عنوان شخصی که خود را دوست دارید با خودتان حرف بزنید.

شما به اندازه کافی خوب هستید و به اندازه کافی کار می کنید.

به خودتان وقفه ای بدهید، کمی بیشتر عشق و شفقت داشته باشید.

شما خیلی وقت دارید که این را به خودتان بگویید.