03
اکتبر

ترفند کاربردی اندروید برای استفاده‌ی بهتر از گوشی موبایل!

ترفند کاربردی اندروید برای استفاده‌ی بهتر از گوشی موبایل!امروزه گوشی‌های موبایل ویژگی‌های متنوعی دارند. وجود برنامه‌های مختلف به صورت یکجا در یک دستگاه کمی توقع کاربران را از این وسیله بالا برده است. البته نقش پررنگ گوشی موبایل در تمام عرصه‌ها بسیار مشهود بوده و این حقیقتی غیر قابل انکار است که بدون گوشی و اپلیکیشن‌های مختلف، انجام بسیاری از امور لنگ می‌شود.

تنظیمات سریع در بیشتر گوشی‌ها در بالای نوار اعلان قرار دارد. شخصی‌سازی این قسمت یکی از مهمترین اقدامات پس از خرید یک گوشی جدید است؛ البته روند کار بسیار آسان‌تر از گذشته است. گوگل قابلیت شخصی سازی تنظیمات سریع را به سیستم عامل اندروید ۷ اضافه کرد و شرکت‌های سازنده‌ی گوشی نیز گزینه‌های دیگری را به این قسمت افزوده‌اند. برای این امر کافیست که تنظیمات سریع را باز کرده و دکمه ویرایش را بزنید. سپس، برای تنظیم مجدد، دکمه را کمی طولانی فشار دهید و بکشید. پس از آن لیست برنامه‌های مورد نظرتان در تنظیمات نشان داده می‌شود.

۱.سفارشی کردن تنظیمات سریع

۲. کانال‌های اعلان

با معرفی سیستم عامل اندروید ۸، گوگل برای برنامه‌ها کانال اعلان در نظر گرفت و این یکی از ۱۰ ترفند کاربردی اندروید برای افزایش بهره‌وری گوشی موبایل به شمار می‌رود. بنابراین می‌توانید نحوه‌ی نمایش هشدارهای مختلف آنها را تغییر داده و اینکه آیا اصلاً نشان داده شوند یا خیر. برای ویرایش یک کانال اعلان، به صفحه اطلاعات برنامه بروید یا اعلان را به مدت طولانی فشار دهید و سپس روی تنظیمات ضربه بزنید تا همه کانال‌های مرتبط را ببینید. در اندروید ۱۰ نیز این امکان وجود دارد که با کلیک روی گزینه‌ی «خاموش کردن اعلان‌ها» یک پنجره با فهرست کانال‌های موجود ظاهر شود. در اینجا می‌توانید هر کانال را روشن یا خاموش کنید و یا نحوه نمایش آن را تغییر دهید.

۳. مدیریت برنامه‌های پیش‌فرض

بسیاری از امور مربوط به اندروید از شما یک سوال را می‌پرسد که آیا می‌خواهید این مورد براساس برنامه‌ی پیش فرض تنظیم شود، اگر شما آن برنامه‌ی پیش فرض را دوست نداشته باشید چه باید کرد؟ امروزه اکثر گوشی‌ها دارای یک منوی تنظیمات برنامه پیش فرض اختصاصی در تنظیمات برنامه هستند، اما همیشه می‌توانید با پیدا کردن برنامه‌های پیش فرض خود در منوی اصلی تنظیمات برنامه، این پیش فرض‌ها را پاک کنید.

اساساً، وقتی به صفحه اطلاعات یک برنامه نگاه کنید، برای مشاهده و پاک کردن پیش فرض‌ها  گزینه‌ای به سمت پایین وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا دفعه بعدی که اقدامی در خصوص اندروید انجام می‌دهید، پیش فرض جدیدی را انتخاب کنید.

۴. از حالت پاور سیوینگ (ذخیره ی انرژی) استفاده کنید.

همه‌ی گوشی‌های Android دارای قابلیت ذخیره‌ی انرژی و برخی تا دو الی سه نوع از آن هستند. این ویژگی می‌تواند یکی از ۱۰ ترفند کاربردی اندروید تلقی شود. برای استفاده از این ویژگی باید به قسمت باتری در بخش تنظیمات بروید. به عنوان مثال، سامسونگ یک حالت معمولی پاور سیوینگ را ارائه می‌دهد که روشنایی صفحه را کاهش داده و پردازنده را کند می‌کند، همچنین یک حالت پاور سیوینگ فوق‌العاده دارد که فقط به چندین برنامه‌ی ضروری اجازه‌ی فعالیت داده و بقیه را غیرفعال می‌کند.

۵. فعال‌سازی دستیار گوگل:

آیا دستیار گوگل را تنظیم کرده‌اید؟ در این صورت شما دو راه برای دسترسی به آن دارید؛ یا از OK Google استفاده کنید یا دکمه‌ی صفحه اصلی را طولانی فشار دهید. این دستیار در مقایسه با ویژگی جستجوی صوتی قدیمی گوگل، آشنایی بیشتری با موضوعات و زبان‌های مختلف دارد و امکان ادغام آن با سرویس‌های ثانویه نظیر IFTTT، Samsung SmartThings و Nest نیز وجود دارد.

در قدم بعدی فقط شروع به صحبت کنید. این قابلیت در اتوماسیون خانگی و جستجوی وب عالی بوده و حتی می‌تواند اخبار روز را برای شما بخواند.

۶. هوم اسکرین متفاوتی را امتحان کنید.

اکثر دستگاه‌های اندرویدی دارای رابط کاربری سفارشی هستند که توسط کمپانی سازنده دستگاه ارائه شده و شامل هوم اسکرین نیز می‌شود. این قسمت تأثیر زیادی در تجربه‌ی کاربری دارد و از طرفی لانچرهای پیش فرض در اکثر مدل‌ها آنچنان که باید قدرتمند نیستند. نصب لانچرهایی مثل لانچر نوآ و لانچر اکشن کار با گوشی را بسیار آسان می‌کند.می‌توانید از این برنامه‌ها برای تغییر نمادها، اختصاص حرکات پیمایشی، سازماندهی برنامه‌ها و موارد دیگر نیز استفاده کنید. هر زمان که می‌خواهید بین صفحه‌های اصلی نصب شده خود تغییر ایجاد کنید، فقط به منوی هوم در تنظیمات سیستم بروید. با مطالعه‌ی مقاله‌ی “بهترین لانچرهای اندرویدی در ۲۰۲۰” با فهرست بهترین لانچرها آشنا شده و براساس سلیقه‌ی خود یکی را انتخاب کنید.

۷. تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان گوشی به صورت خودکار

هیچ چیز بدتر از این نیست که پس از خراب شدن یا شکستن گوشی خود متوجه شوید که نسخه بکاپ از آن تهیه نکرده‌اید. شما می‌توانید به راحتی با باز کردن Google Photos app و دنبال کردن دستورالعمل‌های لازم این قابلیت را فعال کنید. حالت پیش‌فرض “کیفیت بالا” و فضای نامحدود را برای تصاویر در نظر می‌گیرد. اگرچه این حالت عکس‌های شما را فشرده می‌کند ، اما به طرز شگفت آوری کیفیت خوبی دارند.

۸. پیدا کردن گوشی گمشده

ترفند کاربردی اندروید برای استفاده‌ی بهتر از گوشی موبایل!کمتر کسی وجود دارد که تجربه‌ی گم شدن گوشی‌اش را نداشته باشد. اصلاً نگران این موضوع نباشید. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از برنامه‌ی گوگل “Find my phone” گوشی گمشده‌ی خود را پیدا کنید. از طریق مرورگر در گوشی موبایل یا لپ تاپ می‌توانید از این ویژگی بهره‌مند شوید. برای این امر وارد حساب گوگل خود شوید و گوشی گمشده خود را بیابید. علاوه‌بر‌این می توانید با رجوع به مقاله «چگونه گوشی‌های گمشده اندروید و آیفون خود را پیدا کنیم ؟» نیز با راهکارهای دیگری برای پیدا کردن گوشی خود آشنا شوید.