02
اکتبر

چند تا از نکات جالب کامپیوتری

ترفندی ساده برای افزایش سرعت راه اندازی کامپیوتر

چند تا از نکات جالب کامپیوتری:در بیشتر موارد، برنامه هایی که هنگام راه اندازی اجرا می شوند برنامه هایی هستند که معمولاً زمان لود کامپیوتر را افزایش می دهند. برای افزایش سرعت کافیست فقط برخی از برنامه ها را غیرفعال کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد اما ساده ترین راهی که در همه ویندوزها کار خواهد کرد msconfig است.

روی start یا search کلیک کنید، msconfig را تایپ کنید، به start bar بروید.

برای غیرفعال کردن / فعال کردن هر برنامه ای که می خواهید، از کادر انتخابی (check box) استفاده کنید.

ترفند کامپیوتری برای چرخاندن صفحه نمایش

چند تا از نکات جالب کامپیوتری:این ترفند معمولاً باعث جا خوردن مردم می شود و یک ترفند شگفت انگیز است که دوست داریم آن را انجام دهیم. با استفاده از آن می توانید صفحه خود را وارونه جلوه دهید.

کلیدهای جهت نما + Ctrl + Alt را نگه دارید. از آن استفاده کنید تا دوستانتان جا بخورند!

چگونه می توان چندین فایل را همزمان تغییر نام داد؟

اگر فایل های زیادی دارید که می خواهید نام آن ها را تغییر دهید نیازی نیست که آن ها را یکی پس از دیگری انتخاب کنید. همه فایل ها را انتخاب کنید و نام اولین مورد را در لیست تغییر دهید. همه فایل ها نام یکسان با عدد های مختلف در انتهای نام خواهند داشت.

چگونه می توان برنامه ای را روی سیستم آلوده اجرا کرد؟

چند تا از نکات جالب کامپیوتری:آیا نرم افزاری دارید که بخواهید نصب کنید و بدافزاری مانع این کار می شود؟ فقط کافی است نام یا برنامه یا پسوند را از exe به com تغییر دهید. ثابت شده است که در بسیاری از موارد موثر است.

استفاده از میانبرهای صفحه کلید

  • کلیدهای D + Windows برای نمایش دسکتاپ.
  • کلیدهای E + Windows برای باز شدن پنجره Computer.
  • کلیدهای C + CTRL برای کپی آنچه که انتخاب شده.
  • کلیدهای V + CTRL برای جایگذاری آنچه که کپی شده (بعد از کلیک در مکان مورد نظر برای جایگذاری).
  • کلیدهای CTRL + ALT + DEL برای باز شدن پنجره Task Manager.
  • کلیدهای A + CTRL برای انتخاب کل محتوای صفحه. به عنوان مثال اگر در صفحه word کلیک کنید و سپس کلید CTRL و حرف A را با هم روی صفحه کلید فشار دهید، کل محتوا انتخاب می شود و رنگ آن تغییر می کند.
  • کلیدهای Z + CTRL برای خنثی کردن کارهای اخیر. به عنوان مثال ممکنه تصادفی چیزی را حذف کنید بنابراین با فشار دادن این کلیدها دستور UNDO اجرا می شود و آخرین تغییرات برمی گردند.

چگونه می توان همه برنامه ها را کوچک کرد؟

چند تا از نکات جالب کامپیوتری:آیا برنامه های زیادی در حال اجرا هستند و می خواهید همه آن ها را در دسکتاپ کوچک کنید بدون اینکه یکی یکی این کار را انجام دهید؟ اگر برنامه ها زیاد باشند کار سختی است. از Windows Key + D استفاده کنید تا تمام برنامه ها را به یک باره کوچک کنید. همچنین می توانید از Windows Key + M استفاده کنید اما تفاوت در این است که اگر دو بار window و D را فشار دهید برنامه ها را بزرگ می کند. Windows M فقط همه برنامه ها را کوچک می کند اما نمی تواند آن ها را دوباره بزرگ کند.