29
سپتامبر

راهکارهای مفید سالم برای پیشگیری از آلزایمر

راهکارهای مفید سالم برای پیشگیری از آلزایمر

آیا می توان از آلزایمر جلوگیری کرد؟

آلزایمر یکی از بزرگ ترین نگرانی های بشر است. افراد در سنین بالا بیشتر نگران آن هستند و این بیماری بسیاری از ماها را می ترساند. مخصوصاً زمانی که نشانه هایی را از آن مشاهده می کنیم یا مثلاً کسانی که دوستشان داریم به این بیماری مبتلا می شوند. البته که جای امیدواری هست و افراد می توانند خودشان را تقویت کنند و برای ادامه زندگی انگیزه بالایی داشته باشند.

تحقیقات نشان می دهد که افراد می توانند با انجام اقداماتی مانند تغییرات در سبک زندگی خطر ابتلا به آلزایمر و دیگر بیماری های مربوط به زوال عقل را کاهش دهند پس باید یاد بگیرید که عوامل خطر را کنترل کنید و سبک زندگی سالم داشته باشید و توانایی های ذهنی خود را در حد بالا نگه دارید. عواملی مثل سن و سال و ژنتیک خارج از کنترل هستند. اگرچه که هنوز گزینه مربوط به سبک زندگی سالم باقی مانده است.

متخصصان بر این باور هستند که خطر بیماری آلزایمر فقط محدود به سنین بالا نمی شود. بلکه می تواند قبل از بروز علائم در افراد با سنین پایین تر هم اتفاق افتاده باشد.

پس هیچ گاه برای انجام سبک زندگی سالم و برای جلوگیری از آلزایمر زود نیست. هر چقدر که بیشتر خود را تقویت کنید، مدت زمان طولانی تری سالم باقی می مانید و خطر ابتلا به آلزایمر بیشتر کاهش پیدا می کند. مراحلی که در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به شما معرفی می کنیم، باعث می شود که از این بیماری پیشگیری شود.

راهکارهای مفید و سالم برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

1. ورزش منظم

2. تعامل اجتماعی

3. داشتن رژیم غذایی سالم

4. تحریک ذهن

5. کیفیت خواب

6. مدیریت استرس

7. سلامت عروق

خوراکی های مفید برای آلزایمر ميتوان سبزیجات برگ سبز و غلات سبوس دار و آجیل وماهی وروغن زیتون را نام برد.