29
سپتامبر

آیفون ۱۴ با «بازطراحی کامل» عرضه می‌شود

آیفون ۱۴ با «بازطراحی کامل» عرضه می‌شود

چند روزی است که عرضه مدل‌های آیفون ۱۳ آغاز شده و رفته‌رفته علاقه‌مندان به محصولات اپل، می‌تواند لذت کار با این گوشی‌های جدید را تجربه کنند.

علی‌رغم آنکه این روزها تمامی‌ توجهات به آیفون‌های ۲۰۲۱ معطوف شده، اما اخبار و شنیده‌های مربوط به آیفون سال بعد یعنی آیفون ۱۴ کم‌کم در فضای وب به گوش می‌رسند. در همین رابطه، اخیر وب‌سایت 9to5mac به نقل از مارک گورمن، خبرنگار فناوری بلومبرگ نوشت که آیفون ۱۴ همراه با یک «بازطراحی کامل» عرضه خواهد شد.

این یعنی، آیفون سال بعد با تغییراتی اساسی در طراحی همراه خواهد شد؛ تغییراتی که نمونه آن را پس از عرضه آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷، کمتر شاهد بودیم. در واقع، تغییرات جزیی آیفون ۱۳، نوید استفاده از یک طراحی جدید و متفاوت را برای آیفون سال بعد می‌داد.

اگرچه خبرنگار بلومبرگ، جزییات دقیقی را در خصوص این تغییرات در طراحی ارائه نداد اما شنیده و شایعاتی نیز پیشتر در این رابطه منتشر شده که می‌توانند نمایی کلی از این تغییرات را در ذهن کاربر ترسیم کنند.

آیفون ۱۴ با «بازطراحی کامل» عرضه می‌شود مهم‌ترین این اخبار، اطلاعاتی است که توسط مینگ-چی کو، تحلیلگر برجسته اطلاعات محصولات هوشمند منتشر شد. این کارشناس آی‌تی مدعی شد که در سال ۲۰۲۲، دیگر خبری از ناچ در آیفون اپل نخواهد بود و در مدل آیفون ۱۴ پرو از طراحی دوربین جلویی hole-punch استفاده خواهد شد.

جان پراسر، دیگر منبع افشاگر نیز تصاویری رندرشده از آیفون ۱۴ را منتشر کرد و از تغییراتی همچون طراحی شبیه به آیفون ۴، دوربین پشتی متفاوت و شاسی ضخیم‌تر خبر داد. در برخی شنیده‌ها نیز آمده که اپل احتمالا تولید مدل مینی آیفون ۱۴ را متوقف خواهد کرد و به جای آن، تولید یک مدل «معمولی» با ابعاد بزرگ‌تر را دستور کار دارد.

همچنین برخی منابع نیز از مجهز بودن آیفون‌های جدید به فناوری تاچ آیدی در زیر نمایشگر خبر داده‌اند که البته هنوز مشخص نیست که این فناوری برای مدل سال بعد آماده خواهد شد یا به آیفون‌های ۲۰۲۳ راه خواهد یافت.