اپلیکیشن
29
ژوئن

اپلیکیشن ها چه درآمدی برای توسعه دهندگان خود به ارمغان آوردند؟

درآمد بازار جهانی اپلیکیشن رکورد زد: ۳۴ میلیارد دلار در فصل دوم ۲۰۲۱

توسعه‌دهندگان ظاهرا تا این‌جا سال خوبی را در بازار اپلیکیشن ها پشت سر گذاشته‌اند چون آمارها نشان می‌دهند که کاربران فقط در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۳۴ میلیارد دلار صرف خرید اپلیکیشن‌ها کرده‌اند.

گزارش شرکت App Annie از وضعیت بازار جهانی اپلیکیشن ها در فصل دوم ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که کاربران اندروید و آیفون ۷ میلیارد دلار بیشتر از فصل دوم ۲۰۲۰ و ۲ میلیارد دلار بیشتر از فصل اول ۲۰۲۱ پول خرج کرده‌اند. این آمار از ثبت یک رکورد تاریخی برای بازار اپلیکیشن‌ها خبر می‌دهد.

با وجود این‌که قرنطینه در بسیاری از کشورها لغو شده، ولی هنوز افراد زیادی ترجیح می‌دهند که اوقات فراغت خود را در خانه سپری کنند و با اپلیکیشن های موبایل سرگرم باشند. گزارش App Annie نشان می‌دهد که کاربران iOS با رشد ۳۰ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال حدود ۲۲ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند.

اپلیکیشننمودار مقایسه صرف هزینه در فصول مختلف

این رقم برای کاربران گوگل پلی با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است. پلی استور گوگل در مجموع در سه‌ماهه دوم امسال ۲۵ میلیارد دانلود داشته در حالی که این رقم برای اپ استور اپل حدود ۸ میلیارد بوده است.

این گزارش یادآور می‌شود که بازار اپلیکیشن‌ها تقریبا حدود ۱۳ سال پیش با تاسیس اپ استور شکل گرفت و iOS در آن زمان فقط ۵۰۰ اپلیکیشن داشت. ولی حالا مجموع تعداد اپلیکیشن‌های اندروید و iOS به بیش از ۵ میلیون عدد رسیده است.

اپلیکیشنمیزان رشد اپلیکیشن‌ها از نظر دانلود

تیک تاک همچنان پرطرفدارترین اپلیکیشن حال حاضر بازار است و بیشترین دانلود را به خود اختصاص داده. از سوی دیگر، بازی‌ها هنوز بیشترین میزان درآمد را به این بازار تزریق می‌کنند و میانگین دانلودهای هفتگی آن‌ها در پنجمین فصل متوالی نزدیک ۱ میلیارد دلار باقی مانده است. به‌علاوه، هر هفته به‌طور متوسط ۱.۷ میلیارد دلار صرف بازی‌ها می‌شود که ۳۵ درصد نسبت به دو سال پیش افزایش یافته است.

شرکت App Annie می‌گوید آمارهای سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که عادت به استفاده از موبایل در یک سال گذشته به یک استاندارد جدید تبدیل شده و اقتصاد صنعت موبایل را به پیش می‌برد. افزون بر این، اپ‌های کاری مثل زوم و گوگل میت هم با استقبال خوبی مواجه شده‌اند و نسبت به سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ یک رشد ۵۵ درصدی را تجربه کرده‌اند.

برای حفظ ایمنی سیستم خود در برابر خطرات احتمالی اپلیکیشن ها آنتی ویروس نود 32 شرکت اطلس سیستم را دانلود و نصب نمایید.

برای خرید اشتراک به فروشگاه اطلس مراجعه کنید.