مایکروسافت قابلیت اشتراک‌گذاری فایل بین ویندوز ۱۱، مک و اندروید را در مرورگر اج بهبود می‌دهد
03
نوامبر

مایکروسافت قابلیت اشتراک‌گذاری فایل بین ویندوز ۱۱، مک و اندروید را در مرورگر اج بهبود می‌دهد

مایکروسافت طی چندماه گذشته روی قابلیت Drop مرورگر اج کار کرده است و حالا ویژگی مذکور در نسخه‌ی قناری این برنامه به‌روزرسانی شده است که اشتراک‌گذاری فایل را بین ویندوز ۱۱، مک و اندروید بهبود می‌بخشد.

قابلیت Drop مایکرسافت اج در نوار کناری سمت‌راست این مرورگر ارائه شده است و میانبرهایی مثل واتساپ، اپل‌موزیک، Messenger و غیره را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

رابط‌کاربری Drop شبیه یک سرویس پیام‌رسانی است، اما فایل‌های اشتراک‌گذاری‌شده در این پنل فقط در دستگاه‌های شما دردسترس است. به‌عبارت دیگر، کاربران فقط می‌توانند برای خودشان پیام ارسال کنند.

قابلیت Drop مایکروسافت اج

شما می‌توانید هر نوع فایل و سندی را ازطریق قابلیت Drop مایکرسافت اج ارسال کنید. به‌عنوان مثال می‌توان فایل mvp.exe که مربوط به یک پخش‌کننده‌ی چندرسانه‌ای محبوب و منبع‌باز است را دانلود و ازطریق Drop به‌اشتراک بگذارید؛ در این شرایط اج فایل موردنظر را در فضای ذخیره‌سازی ابری وان‌درایو آپلود می‌کند و سپس می‌توان با بازکردن این مروگر روی دستگاه‌های دیگر، به فایل موردنظر دسترسی پیدا کرد.

به‌ گزارش WindowsLatest، امکان قراردادن فایل‌های مختلف ازجمله exe، msu، APK، عکس‌، یادداشت و موارد دیگر ازطریق Drop وجود دارد. مایکروسافت به‌طور منظم درحال به‌روزرسانی این ویژگی مرورگر اج است و در جدیدترین به‌روزرسانی‌ها، دکمه‌ی جدیدی را برای ثبت و آپلود مستقیم اسکرین‌شات‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها در دستگاه‌های دیگر، اضافه کرده است.

دکمه اسکرین شات اج در پنل Drop

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، با کلیک روی دکمه‌ی جدید، می‌توان اسکرین‌شات گرفت و سپس آن را به‌دلخواه خود ویرایش کرد. کاربران می‌توانند در نهایت تصویر مذکور را با استفاده از قابلیت Drop آپلود کرده و ازطریق سایر دستگاه‌های خود به آن دسترسی داشته باشند.

قابلیت Drop مایکروسافت اج درواقع از سرویس وان‌درایو برای ذخیره‌سازی ابری فایل‌ها استفاده می‌کند. این مروگر میزان فضای استفاده‌شده و همچنین فضای دردسترس را نیز به کاربر نشان می‌دهد و ظاهراً به برنامه‌ی وان‌درایو حساب شخصی مایکروسافت شما مرتبط است.

ابزار اسکرین شات مایکروسافت اج

هر محتوایی که در Drop آپلود می‌کنید، روی فضای ذخیره‌سازی مایکروسافت شما نگه‌داری می‌شود و درنتیجه برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها باید به سرویس ابری ذخیره‌سازی این شرکت اعتماد کنید. به‌هرحال، ویژگی Drop در اج امکان آپلود و دسترسی آسان‌تر فایل‌ها را برای افرادی که با وان‌درایو یا سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری آشنایی ندارند، فراهم می‌کند.

احتمال دارد مایکروسافت درحال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی خدمات ذخیره‌سازی ابری خود به تعداد بیشتری از کاربران باشد. این شرکت همچنین درحال‌کار روی قابلیت‌های دیگری مثل VPN مبتنی‌بر Cloudflare، یک‌پارچه‌سازی اج با زبان طراحی Fluent Design و موارد دیگر است.